VŠTE:NE_MAN Marketing management - Informace o předmětu
NE_MAN Marketing management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_MAN/NE1: So 12. 10. 16:30–18:00 E1, 18:10–19:40 E1, Ne 24. 11. 16:30–18:00 B1, 18:10–19:40 B1, P. Martíšková, M. Vochozka
NE_MAN/F01: St 14:50–16:20 N121, P. Martíšková, M. Vochozka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět je zaměřen na pokročilé metody marketingového řízení (metody segmentace, marketingového výzkumu, brandingu) a nové přístupy v online marketingu a marketingu služeb.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí pojmu marketing management,
- ovládá marketingovou situační analýzu,
- umí využít marketingový výzkum ve specifických případech,
- umí segmentovat trh,
- analyzuje produkt jako základní nástroj marketingového mixu,
- analyzuje podnikatelské portfolio,
- umí využívat vhodné manažerské nástroje pro řízení podniku,
- rozumí online marketingovým strategiím,
- umí využít poznatky z marketingu služeb. - Osnova
- Přednášky
- 1. Úvod do studia marketing managementu.
- 2. Strategické marketingové řízení a marketingový plán.
- 3. Využití marketing managementu při tvorbě business modelů.
- 4. Specifické druhy marketingového výzkumu.
- 5. Osobnost spotřebitele, nákupní chování konečných spotřebitelů a organizací.
- 6. Produkt a řízení produktového portfolia.
- 7. Brand management.
- 8. Positioning a hodnota značky.
- 9. Online marketingové strategie.
- 10. Proces STP.
- 11. Vztahový marketing.
- 12. Marketing služeb.
- 13. Společenská zodpovědnost a etika v marketingu – a nové trendy v podnikání.
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M. et al., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 9788027190645.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527- 6.
- doporučená literatura
- ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258- 7.
- BLAŽKOVÁ, M., 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1535-3.
- BOUČKOVÁ J., et al., 2007. Základy marketingu. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1169-6.
- DEDOUCHOVÁ, M., 2011. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
- HANZELKOVÁ, A. et al., 2009. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-120-8.
- HESKOVÁ, M. et a., 2005. Marketingová komunikace a přímý marketing. Jindřichův Hradec: Oeconomica. ISBN 80-245-0995-4.
- HOMMEROVÁ, D., 2012. CRM v podnikových procesech. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4388-2.
- CHLEBOVSKÝ, V., 2017. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0559-5.
- JAKUBÍKOVÁ, D., 2008. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2690-8.
- JAKUBÍKOVÁ, D., 2012. Marketing v cestovním ruchu Jak uspět v domácí i světové konkurenci - 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
- KELLER, K. L., 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-1481-3.
- KELLER, K. L., 2013. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-13-266425-7.
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2007. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0513-3.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
- KOTLER, P. et al. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-1545-2.
- LOŠŤÁKOVÁ, H. et al., 2009. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3155-1.
- MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
- MULAČOVÁ, V. et al., 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80247-4780-4.
- OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR, 2012. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0025-4.
- PELSMACKER, P. et al., 2009. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
- PÍCHA, K., 2012. Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa Nakladatelství. Ekonomie studium. ISBN 978- 80-87197-55-4.
- SVĚTLÍK, J., 2005 Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
- ŠTENSOVÁ A., 2013. Značky regionálnych produktov na Slovensku v kontexte rozvoja regiónu. DETURROPE. In: Central European Journal of Regional Development and Tourism. 5(2), 37-59. ISSN 1821-2506.
- WESTWOOD, J., 2016. How to Write a Marketing Plan. London: Kogan Page. ISBN 978-0-7494-7571-0.
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 Příprava na závěrečný test 38 53 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném testu lze celkem získat 100 bodů tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Závěrečné hodnocení: Závěrečný test – 100 bodů (tj. 100 %)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2019/NE_MAN