NCJ_5 Německý jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NCJ_5/A5: Ne 29. 9. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, Ne 6. 10. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, So 26. 10. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, So 30. 11. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, Ne 15. 12. 8:00–9:30 A7, 9:40–11:10 A7, E. Tomášková
NCJ_5/S01: Čt 8:00–9:30 E6, Čt 9:40–11:10 E6, E. Tomášková
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 70 ) && MAX_PREZENCNICH ( 35 )
Doporučené absolvování předmětů NCJ_4 - znalost jazyka na úrovni B2-
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné prózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádí potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student bude schopen: porozumět různým typům odborných i hovorových textů, odvozovat významy neznámých slov z kontextu, porozumět detailním informacím při poslechu a dělat si poznámky, používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky, vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání, vést pohovor a reagovat se zájmem, zvládnout i nelineární výstavbu textu, napsat popis, úvahu, příběh.
Osnova
  • 1. Training Leseverstehen 1 (čtení s porozuměním 1)
  • 2. Training Leseverstehen 2 (čtení s porozuměním 2)
  • 3. Training Leseverstehen 3 (čtení s porozuměním 3)
  • 4. Training Leseverstehen 4 (čtení s porozuměním 4)
  • 5. Training Hörverstehen 1 (poslech s porozuměním 1)
  • 6. Training Hörverstehen 2 (poslech s porozuměním 2)
  • 7. Training Hörverstehen 3 (poslech s porozuměním 3)
  • 8. Schriftlicher Ausdruck 1 (písemný projev 1)
  • 9. Schriftlicher Ausdruck 2 (písemný projev 2)
  • 10. Schriftlicher Ausdruck 3 (písemný projev 3) 11. Mündlicher Ausdruck 1 (ústní projev 1)
  • 12. Mündlicher Ausdruck 2 (ústní projev 2)
  • 13. Mündlicher Ausdruck 3 (ústní projev 3). /3.- 4. Test/
Literatura
    povinná literatura
  • Baier, Gabi a Roland Dittrich. Prüfungstraining: Goethe-Zertifikat B2 mit 2 Audio CDs. 1. Berlin: Cornelsen, 2016, 200 s. ISBN 978-3-06-020530-1
    doporučená literatura
  • Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2650
Příprava na závěrečný test2028
Příprava na ústní projev66
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
ústní projev 30 %
Podmínky testu
Závěrečný test - 70% (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30% (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2020, zima 2020.