VŠTE:NAK_2 Num. analýza konstrukcí II. - Informace o předmětu
NAK_2 Numerická analýza konstrukcí II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 1/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Josef Musílek, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící) - Garance
- doc. Dr. Ing. Luboš Podolka
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NAK_2/P01: každou sudou středu 9:40–11:10 B2, J. Musílek
NAK_2/Q5: Ne 13. 3. 11:25–12:55 D216, 13:05–14:35 D216, 14:50–16:20 D216, Ne 27. 3. 13:05–14:35 D216, 14:50–16:20 D216, 16:30–18:00 D216, L. Podolka
NAK_2/S01: St 11:25–12:55 D216, J. Musílek - Předpoklady
- NAK_1 Numer. analysis of struc. I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenta s řešením prutových, stěnových a deskových konstrukcí metodou konečných prvků aplikovanou na řešení konstrukcí ze železobetonu a zakládání staveb. Nosníky a rošty na pružném podloží. Deskové a stěnové konstrukce.
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen samostatně řešit konstrukce řešené v předmětu.
- Osnova
- 1. Statický model konstrukce, příprava vstupních dat, výpočet, vyhodnocení a kontrola výsledků. 2. Řešení prutových konstrukcí, stěnových a stěnodeskových, řešení prutů na pružném podkladu a desek na pružném podkladu. 3. Formulace deskových prvků vycházejících z Kirchhoffovy a Midlinovy hypotézy, deskové konstrukce na pružném podloží. 4. Úvod do nelinárních problémů, geometrická a materiálová nelinearita, metody řešení nelineárních rovnic. 5. Stěnové konstrukce, druhy namáhání, rozdělení napětí, deformace. 6. Deskové konstrukce, druhy namáhání, rozdělení napětí, deformace.
- Literatura
- povinná literatura
- Uživatelská příručka systému RFEM Dlubal, SCIA engineer, Fine, Geo.
- doporučená literatura
- BITNAR, Z., ŠEJNOHA, J., 1992. Numerické metody mechaniky 1, 2, Vydavatelství ČVUT, Praha. ISBN 80-01-00901-7.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 23 Příprava na závěrečný test 13 13 Semestrální projekt 26 26 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
projekt - semestrální 30 % - Podmínky testu
- Průběžné odevzdávání úkolů zadaných na cvičení v~termínech stanovených vyučujícím (30 %) Závěrečný test (70 %)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/NAK_2