S_ENG_3 English language III

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
S_ENG_3/S01: Út 11:25–12:55 N007, L. Turinská
Předpoklady
OBOR ( CAP )
recommended achieving the B1 level according to CEFR
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The course objective is to deepen B1 language skills and gradually achieve B1+ according to the Common European Framework of Reference for Languages, enlarge vocabulary and improve listening, reading, speaking and writing skills. After successful completion of the course, the students are able to understand lectures, debates and participate in discussions on general topics/topics of their interest. Students understand TV and radio news, programmes and newspaper/online articles on topical issues. They are fluent and able to express their opinion on a wide range of topics.
Výstupy z učení
Having successfully completed the subject, the students will be able to:
- communicate their enquiries more extensively and explain given problems;
- provide specific information required in an interview or a consultation;
- summarise or express (orally or in a written form) their opinion about a short story, article, discussion or documentary and answer further questions in detail;
- carry out a prepared interview, listen and check the information mentioned, though it may be occasionally necessary to ask for repetition if the other person’s response is rapid or extended;
- describe how to do various activities and give detailed instructions;
- exchange the content of accumulated factual information on familiar (routine) and non-routine matters within their field or area of interest.
Osnova
  • 1. Food, meals, restaurants
  • 2. Present simple and continuous
  • 3. Action and non-action verbs
  • 4. Sports and cheating
  • 5. Past tenses
  • 6. Family and personality
  • 7. Future tenses
  • 8. Money
  • 9. Present perfect vs past simple
  • 10. Life changes
  • 11. Present perfect continuous
  • 12. Strong and base adjectives
  • 13. Comparatives and superlatives, transport, means of transport
  • 14. Modern manners
  • 15. Modal verbs for expressing recommendation and obligation
  • 16. Mobile phones, communication technologies
  • 17. Describing people
  • 18. Modal verbs for expressing possibility
  • 18. Success and failure, be able to x can, could
  • 19. Adjectives ended in -ed/-ing
  • 20. Education
  • 21. First conditional
  • 22. Time clauses
  • 23. Houses and living
  • 24. Used to, usually
  • 25. Friendship, human relations
  • 26. Revision.
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, Christina. New English file: Intermediate. Student's book. Oxford University Press, 2009. ISBN 9780194519106.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení21 
Příprava na přednášky26 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál30 
Příprava na závěrečný test26 
závěrečný test1 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:1560
Metody hodnocení a jejich poměr
Semester test 30 % (25 % speaking exam, 5 % written test) 30 %
Final test using ROPOT in the IS 70 %
Podmínky testu
Grading of the course both for full-time students: an exam during the semester, written test in the examination period. Successful graduates of the course have to get at least 70 points (from both parts together).

Continuous evaluation:

Semester test 30 % (25 % speaking exam, 5 % written test)

Final test:

Final test using ROPOT in the IS (70 %)

Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of the ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Semestral exam is passed during before the end of instruction period, final test has a written paper or online form and is taken during the exam period.
Lessons will be a combination of prerecorded videos and powerpoint presentations accessible in the IS during the semester (45 min) and online teaching (practising, reviewing, consultations - 45 min) via MS Teams, with both video and audio recording.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Erasmus.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, léto 2022.