VŠTE:NE_PUR Public Relations - Informace o předmětu
NE_PUR Public Relations
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_PUR/NE2: Ne 14. 3. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, 18:10–19:40 B1, Ne 4. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, Ne 18. 4. 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, 18:10–19:40 E1, R. Dušek
NE_PUR/P01: St 13:05–14:35 N109, R. Dušek
NE_PUR/S01: St 14:50–16:20 N109, R. Dušek
NE_PUR/S02: St 16:30–18:00 N109, R. Dušek - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika - Ekonom výroby (program VŠTE, N_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět se zabývá public relations jako jedním ze základních typů komunikace, jejich porozumění a použití v praxi. Předmět se zabývá klíčovými komponenty public relations a klade důraz na corporate identity jako hlavní nástroj vizuální prezentace společnosti.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
porozumět základním principům public relations a vnitřní a vnější komunikace ve vztahu k public relations,
aplikovat nástroje public relations v konkrétních situacích,
efektivně aplikovat nástroj public relations v podnikové praxi,
osvojit si komunikační dovednosti,
využívat komunikační schopnosti a schopnosti prezentace, díky nimž je schopen vybudovat dlouhodobý vzájemný vztah s osobami z firmy a médii
porozumět významu „corporate identity“, firemní kultury a komunikace,
navrhnout základní vhodnou corporate identity,
aplikovat nástroje PR v podnikové praxi,
připravit a řídit marketingovou kampaň z hlediska copywritingu a je schopen určit základní faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na trzích B2B a B2C. - Osnova
- Přednášky
- 1. PR jako součást marketingového mixu
- 2. Role PR v marketingové komunikaci
- 3. Historie PR
- 4. Nástroje a techniky korporátního PR
- 5. Význam PR aktivit pro podniky
- 6. Taktiky PR a jejich příklady
- 7. Plánování PR kampaní
- 8. Evaluace PR kampaní
- 9. Jednotlivé oblasti PR
- 10. Budování vztahů s médii
- 11. Komunikace s médii
- 12. Etika v PR
- 13. PR - mýty a polopravdy
- Semináře
- 1. PR jako součást marketingového mixu
- 2. Role PR v marketingové komunikaci
- 3. Historie PR
- 4. Nástroje a techniky korporátního PR
- 5. Význam PR aktivit pro podniky
- 6. Taktiky PR a jejich příklady
- 7. Plánování PR kampaní
- 8. Evaluace PR kampaní
- 9. Jednotlivé oblasti PR
- 10. Budování vztahů s médii
- 11. Komunikace s médii
- 12. Etika v PR
- 13. PR - mýty a polopravdy
- Literatura
- povinná literatura
- HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations. Prague: Grada. ISBN 978-80- 24750-2-24.
- SMITH, R. D., 2017. Strategic Planning for Public. [s. l.]: Taylor & Francis. ISBN 978-13-51983-3-89.
- doporučená literatura
- REIC, I., 2016. Events Marketing Management: A consumer perspective. [s. l.]: Routledge. ISBN 978-11-36289-7-98.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Esej (v anglickém jazyce) 20 20 Plnění průběžných úkolů 3 3 Příprava na přednášky 7 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 52 Příprava na závěrečný test 28 39 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Esej v~AJ 25 %
Plnění průběžných úkolů 5 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení:
Esej v~anglickém jazyce (10 NS) - 25 bodů (tj. 25 %)
Plnění průběžných úkolů - 5 bodů (tj. 5 %)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník - 30 bodů (tj. 30 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0
- Informace učitele
- Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, ale zároveň budou nahrávány a budou k dispozici pro studenty kombinované formy studia, semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Docházka na seminářích je sledována.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/NE_PUR