S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- S_ACJ_2/S01: Út 8:00–9:30 A4, K. Sidibe
- Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- S_ACJ_2/S01: Út 11:25–12:55 D415, V. Sládková
- Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of AJP_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. Module 2: The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
Předmět se v období zima 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2023
Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
Předmět se v období zima 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
Předmět se v období léto 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
Předmět se v období zima 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
Předmět se v období léto 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
Předmět se v období zima 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2019
Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2018
Předmět se v období zima 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Výstupy z učení
- Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
S_ACJ_2 English Language II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2017
Předmět se v období zima 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Polomisová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA ( P )
recommended meeting the requirements of S_ACJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course objective is to deepen students´ language knowledge to the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. After successful completion of the course, students are able to: understand the main message of clear, standard input information concerning common topics (school, work, free time, etc.), to maintain most communication situations that can happen while travelling in English-speaking countries,write a short, simple coherent text on a familiar topic or topics of his/her interest,describe his/her experience, dreams and targets, express his/her opinions, talk about plans. The student´s oral (or written) communication can contain some stylistical, lexical or grammar inaccuracies, which do not hinder the understanding. Module 2: The aim is a further and gradual development of communication skills. The student is trained to gradually achieve the level of B1 in accordance with the CEFR. The emphasis is put on the dialogical skills development and reading comprehension.
- Osnova
- 1. Parties, the infinitive, word stress 2. Gerund, hobbies, free time 3. In a department store, modal verbs (have to, don't have to, must, mustn't), A formal letter 4.Conditionals - first conditional, confusing verbs, vowels 5. Conditionals - second conditional, animals, stress and rhythm 6. Decisions, may, might (possibility), should, shouldn't, word formation 7. Fears and phobias, present perfect + for, since 8. Used to 9. Present perfect x past simple 10. Passive 11. Describing a building, some/any/no + compounds, etc. 12. Phrasal verbs, so/neither + auxiliaries, health and healthy lifestyle 13. Past perfect • Verbs • Reported Speech • Word order in sentences • Revision of tenses (Lekce 5. - 9.)
- Literatura
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090.
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 % - Podmínky testu
- Grading of the course for full-time students: Final Test 70% (0 – 70 points) and dialogue 30% (0-30). The final test requires B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts together). Part-time students: Final Test: maximum 100% (0-100 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (70%). The final test includes the questions within the range of the level B1 (not only based on the textbook)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Erasmus.
- Statistika zápisu (nejnovější)