SA_ANJ_2 English language II.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2023
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Probírané učivo zahrnuje lekce 7 - 12. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase, atd. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny standardní rychlostí a zřetelně. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často používanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Rozumí popisům událostí, pocitů a přáním v osobním dopise. Umí si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Umí jednoduchým způsobem spojovat fráze, aby popsal své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umí stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny standardní rychlostí a zřetelně. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru.
Osnova
  • 1. Společenský styk, návody a instrukce
  • 2. Studium jazyků
  • 3. Nemoci a zdraví, služby
  • 4. Rady a doporučení 5. Situace každodenního života
  • 6. Hypotetické situace
  • 7. Fóbie a strachy, složité životní situace
  • 8. Životopis, biografie
  • 9. Vynálezy a objevy
  • 10. Školství, vzdělávací systém
  • 11. Sport
  • 12. Životní styl
  • 13. Média a komunikace
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C., C. OXENDEN a P.SELINGSON, 2012. Enlish File Pre-Intermediate 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780-945988-1-1.
    doporučená literatura
  • Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687.
  • MURPHY, R. 2007. Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-67543-7.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test20 
Příprava na přednášky1 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál20 
Příprava na závěrečný test10 
Účast na přednáškách1 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi52 
Celkem:1040
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia + kombinovaná forma studia Závěrečný test: 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení: 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1. Studenti kombinované formy studia budou vyzkoušeni během semestru, datum bude upřesněno později. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Průběžné hodnocení Prezentace: 30 % (tj. 30 bodů) Závěrečné hodnocení Závěrečný test je proveden prostřednictvím odpovědníku v~IS a odpovídá 70 % (tj. 70 bodů) celkového hodnocení.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2023/SA_ANJ_2