VŠTE:N_AJG_2 Anglický jazyk odborný pro log - Informace o předmětu
	N_AJG_2 Anglický jazyk odborný pro logistiku II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
 Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
 Mgr. Veronika Mayerová (cvičící)
 Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
 Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
 Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
 Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
 Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
- Garance
- Mgr. Libuše Turinská
 Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
 Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_AJG_2/K5: Ne 16. 3. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, Ne 23. 3. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, Ne 11. 5. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, D. Studenovský
 N_AJG_2/S01: Po 13:05–14:35 I317A, Pá 9:40–11:10 I317A, L. Turinská
- Předpoklady
- Doporučeno absolvování předmětu N_AJG_1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je pomoci studentům rozvinout odborné jazykové znalosti a dovednosti zaměřené na dopravu a logistiku. Důraz je kladen na zvládnutí klíčových gramatických pravidel a na zlepšení komunikačních schopností (ústních i písemných) na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování kurzu studenti zvládnou popsat situace spojené s odbornou praxí, identifikovat hlavní myšlenky a efektivně komunikovat v rámci oboru. Budou schopni vyjádřit své názory na různá témata související s logistikou, diskutovat o aktuálních trendech a aplikovat své teoretické znalosti v praxi.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:
 porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
 komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
 vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
 aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
 vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
 vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký rozsah témat.
- Osnova
- 1. Plánování a zajištění dopravy. Možnosti dopravy.
- 2. Míry a rozměry.
- 3. Cenové nabídky.
- 4. Odesílání zboží. Označování.
- 5. Nakládání.
- 6. Zasílání.
- 7. Pokyny pro přepravu.
- 8. Skladování. Manipulační technika.
- 9. Části (oblasti) skladu.
- 10. Možnosti skladování a distribuce.
- 11. Dokumentace. Finance.
- 12. Pokyny pro dovoz. Způsoby (metody) plateb.
- 13. Opakování.
 
- Literatura
- povinná literatura
- GRUSSENDORF, M., 2009: English for Logistics. 1st edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194579452.
 - doporučená literatura
- BARTUŠKA, Ladislav, Karel JEŘÁBEK a Rudolf KAMPF. Logistické minimum. Druhé vydání. České Budějovice: Katedra dopravy a logistiky, VŠTE v Českých Budějovicích, 2016. 91 s. ISBN 978-80-7468-073-1.
- LOWE, D., 2002. Dictionary of Transport and Logistics. 1st edition. London: Kogan Page Ltd. ISBN 978-0749435714.
 
- Organizační formy výuky
- seminář
 tutoriál
 konzultace
 bloková výuka - seminář
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
 skupinová výuka - kolaborace
 brainstorming
 kritické myšlení
 samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
 výuka podporovaná multimediálními technologiemi
 e-learning
 
- Studijní zátěž
- Aktivita - Počet hodin za semestr - Prezenční forma - Kombinovaná forma - Průběžné hodnocení - 1 - 1 - Příprava na průběžné hodnocení - 5 - 5 - Příprava na seminář, cvičení, tutoriál - 21 - 45 - Příprava na závěrečný test - 24 - 36 - Závěrečný test - 1 - 1 - Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi - 52 - 16 - Celkem: - 104 - 104 
- Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
 Průběžné hodnocení 30 %
- Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
 Tvoří 30 % z celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-30 bodů. Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného garantem a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Má podobu prezentace na odborné téma odprezentované v rámci semestru.
 
 Závěrečný test
 Tvoří 70 % z celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-70 bodů. Maximální počet bodů z obou částí dohromady je tedy 100. Závěrečný test probíhá prostřednictví odpovědníku v Informačním Systému školy. Pro úspěšné absolvování předmětu je součtem obou části nutné dosáhnout minimálně 70% (tj. 70 bodů).
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studentky/studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce povinná minimálně 70% účast. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v Informačním Systému školy.
 Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou vykonávat z předmětu N_AJG_2 průběžné hodnocení v termínu, na kterém se domluví s vyučujícím. Ihned po schválení ISP mají tito studenti povinnost o tomto informovat vyučujícího. V případě, že tak nebude učiněno, nebude na ISP brán ohled. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu na jeho email. Doplňující informace o Průběžném hodnocení předmětu, včetně termínu a průběhu, zasílá garant předmětu studentkám a studentům na jejich školní email.
- Statistika zápisu (nejnovější)
 
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/N_AJG_2