VŠTE:NE_PRM Produktový management - Informace o předmětu
NE_PRM Produktový management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 4/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Peter Gallo, CSc. (cvičící)
Ing. Jaroslav Kollmann, MBA (cvičící)
Ing. Milan Talíř, MBA (cvičící)
prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Peter Gallo, CSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_PRM/NE6: So 2. 11. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, So 16. 11. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, So 14. 12. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, P. Gallo, J. Váchal
NE_PRM/P01: Po 9:40–11:10 B2, Po 11:25–12:55 B2, J. Váchal
NE_PRM/S01: Pá 13:05–14:35 B4, M. Talíř
NE_PRM/S02: Čt 9:40–11:10 I317B, J. Kollmann - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- Přednášky:
- 1. Pojem produktového managementu a jeho definice v rámci managementu.
- 2. Význam a význam produktového managementu pro management.
- 3. Prostředí produktového managementu.
- 4. Proces zavádění produktového managementu.
- 5. Vliv produktového managementu na organizační strukturu - vymezení oblasti činnosti.
- 6. Klíčové oblasti produktového managementu.
- 7. Produktový manažer a jeho funkce.
- 8. Taktika produktového managementu.
- 9. Klíčové rozhraní pro správu produktů.
- 10. Management, vývoj, organizace dodávek v produktovém managementu.
- 11. Prodej, marketing, zákazníci v produktovém managementu.
- 12. Cíle a úkoly v produktovém managementu.
- 13. Činnost produktového manažera.
- 14. Model vyspělosti produktového managementu.
- 15. Rámec produktového managementu z hlediska organizačního procesu.
- 16. Hlavní oblasti produktového managementu.
- 17. Přednáška odborníka z praxe.
- 18. Odpovědnost za produktový management.
- 19. Sladění produktového managementu.
- 20. Spolupráce produktového managementu.
- 21. Plánovací dovednosti pro produktové manažery.
- 22. Dovednosti produktů - produkty.
- 23. Funkční dovednosti.
- 24. Přednáška odborníka z praxe.
- 25. Příprava rozhovoru a vyjednávání produktového manažera.
- 26. Praktické aplikace produktového managementu do životního cyklu výrobku.
- Semináře:
- 1. Charakteristika procesu řízení a produktového managementu na vybraném předmětu šetření - rozdíly.
- 2. Výběr a charakteristika podniku včetně vytvoření seznamu výrobků a jejich klasifikace.
- 3. Vypracování plánu řízení pro zavedení produktového managementu do vybraného podniku.
- 4. Sestavení matice klíčových oblastí podniku pro produktový management a popis jejich obsahu.
- 5. Charakteristika činností a kompetencí produktového manažera včetně ukotvení oddělení PM v organizační struktuře vybraného podniku.
- 6. Identifikace klíčových rozhraní pro správu produktů pro vybraný objekt šetření.
- 7. Vytvoření přehledu produktů (dashboard) - jejich konsolidované prezentace z hlediska produktového managementu.
- 8. Vymezení cílů a úkolů řízení produktů na základě klíčových ukazatelů výkonu pro vybranou entitu.
- 9. Popis činností produktového manažera na vybraném produktu na příkladu zvoleného podniku.
- 10. Stanovení modelu excelence produktového managementu na vybraném podniku včetně tvorby návrhu postupu pro jeho obnovu.
- 11. Charakteristika oblastí a úkolů produktových strategií.
- 12. Oblasti a úkoly produktového manažera v oblasti prodeje a distribuce.
- 13. Produktový management a jeho role v servisu a podpoře
- Literatura
- povinná literatura
- ŠVECOVÁ, L. a J. VEBER, 2021. Produkční a provozní management. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-1385-9.
- PICHLER, R., 2021. How to Lead in Product Management. Wendover: Pichler Consulting. ISBN 978-1-9163030-0-3.
- STARK, J., 2019. Product Lifecycle Management - Volume 1. New York: Springer. ISBN 9783030288648.
- PRANAM, A., 2017. Product Management Essentials. New York: Apress. ISBN 9781484233023.
- GALLO, P., J. VACHAL a J. STRAKOVA, 2022. Produktový management. Dominanta.
- doporučená literatura
- GERACIE, G. a S. D. EPPINGER, 2013. The Guide to the Product Management and Marketing Body of Knowledge Prodbok Guide Geracie GregPaperback, ISBN 9780984518500.
- HEYNES, S., 2019. The Product Manager's Survival Guide, Second Edition: Everything You Need to Know to Succeed as a Product Manager. New York: McGraw-Hill Education. ISBN 9781260135237.
- LEMAY, M., 2022. Product Management in Practice. Sebastopol: O'Reilly Media, Inc. ISBN 9781098119737.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Účast na přednáškách 52 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 24 Celkem: 78 24 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. Průběžné hodnocení průběžný test – 30 bodů (tj. 30 %) Závěrečné hodnocení závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
- Informace učitele
- Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/NE_PRM