NE_PRM Produktový management

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
4/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Peter Gallo, CSc. (cvičící)
Ing. Jaroslav Kollmann, MBA (cvičící)
Ing. Milan Talíř, MBA (cvičící)
prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Peter Gallo, CSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NE_PRM/NE6: So 2. 11. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, So 16. 11. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, So 14. 12. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, P. Gallo, J. Váchal
NE_PRM/P01: Po 9:40–11:10 B2, Po 11:25–12:55 B2, J. Váchal
NE_PRM/S01: Pá 13:05–14:35 B4, M. Talíř
NE_PRM/S02: Čt 9:40–11:10 I317B, J. Kollmann
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • Přednášky:
  • 1. Pojem produktového managementu a jeho definice v rámci managementu.
  • 2. Význam a význam produktového managementu pro management.
  • 3. Prostředí produktového managementu.
  • 4. Proces zavádění produktového managementu.
  • 5. Vliv produktového managementu na organizační strukturu - vymezení oblasti činnosti.
  • 6. Klíčové oblasti produktového managementu.
  • 7. Produktový manažer a jeho funkce.
  • 8. Taktika produktového managementu.
  • 9. Klíčové rozhraní pro správu produktů.
  • 10. Management, vývoj, organizace dodávek v produktovém managementu.
  • 11. Prodej, marketing, zákazníci v produktovém managementu.
  • 12. Cíle a úkoly v produktovém managementu.
  • 13. Činnost produktového manažera.
  • 14. Model vyspělosti produktového managementu.
  • 15. Rámec produktového managementu z hlediska organizačního procesu.
  • 16. Hlavní oblasti produktového managementu.
  • 17. Přednáška odborníka z praxe.
  • 18. Odpovědnost za produktový management.
  • 19. Sladění produktového managementu.
  • 20. Spolupráce produktového managementu.
  • 21. Plánovací dovednosti pro produktové manažery.
  • 22. Dovednosti produktů - produkty.
  • 23. Funkční dovednosti.
  • 24. Přednáška odborníka z praxe.
  • 25. Příprava rozhovoru a vyjednávání produktového manažera.
  • 26. Praktické aplikace produktového managementu do životního cyklu výrobku.
  • Semináře:
  • 1. Charakteristika procesu řízení a produktového managementu na vybraném předmětu šetření - rozdíly.
  • 2. Výběr a charakteristika podniku včetně vytvoření seznamu výrobků a jejich klasifikace.
  • 3. Vypracování plánu řízení pro zavedení produktového managementu do vybraného podniku.
  • 4. Sestavení matice klíčových oblastí podniku pro produktový management a popis jejich obsahu.
  • 5. Charakteristika činností a kompetencí produktového manažera včetně ukotvení oddělení PM v organizační struktuře vybraného podniku.
  • 6. Identifikace klíčových rozhraní pro správu produktů pro vybraný objekt šetření.
  • 7. Vytvoření přehledu produktů (dashboard) - jejich konsolidované prezentace z hlediska produktového managementu.
  • 8. Vymezení cílů a úkolů řízení produktů na základě klíčových ukazatelů výkonu pro vybranou entitu.
  • 9. Popis činností produktového manažera na vybraném produktu na příkladu zvoleného podniku.
  • 10. Stanovení modelu excelence produktového managementu na vybraném podniku včetně tvorby návrhu postupu pro jeho obnovu.
  • 11. Charakteristika oblastí a úkolů produktových strategií.
  • 12. Oblasti a úkoly produktového manažera v oblasti prodeje a distribuce.
  • 13. Produktový management a jeho role v servisu a podpoře
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVECOVÁ, L. a J. VEBER, 2021. Produkční a provozní management. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-1385-9.
  • PICHLER, R., 2021. How to Lead in Product Management. Wendover: Pichler Consulting. ISBN 978-1-9163030-0-3.
  • STARK, J., 2019. Product Lifecycle Management - Volume 1. New York: Springer. ISBN 9783030288648.
  • PRANAM, A., 2017. Product Management Essentials. New York: Apress. ISBN 9781484233023.
  • GALLO, P., J. VACHAL a J. STRAKOVA, 2022. Produktový management. Dominanta.
    doporučená literatura
  • GERACIE, G. a S. D. EPPINGER, 2013. The Guide to the Product Management and Marketing Body of Knowledge Prodbok Guide Geracie GregPaperback, ISBN 9780984518500.
  • HEYNES, S., 2019. The Product Manager's Survival Guide, Second Edition: Everything You Need to Know to Succeed as a Product Manager. New York: McGraw-Hill Education. ISBN 9781260135237.
  • LEMAY, M., 2022. Product Management in Practice. Sebastopol: O'Reilly Media, Inc. ISBN 9781098119737.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Účast na přednáškách52 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2624
Celkem:7824
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. Průběžné hodnocení průběžný test – 30 bodů (tj. 30 %) Závěrečné hodnocení závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Informace učitele
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/NE_PRM