BSA_MAR Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2022
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BSA_MAR/A1: So 19. 3. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, Ne 24. 4. 11:25–12:55 E6, 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, Ne 22. 5. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, R. Dušek
BSA_MAR/P01: Út 13:05–14:35 N121, R. Dušek
BSA_MAR/S02: Čt 14:50–16:20 N007, R. Dušek
Předpoklady
Nejsou vyžadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je obeznámit studenty se základy marketingu tak, aby byli schopni řešit základní praktické marketingové problémy. Studenti se v průběhu přednášek seznámí se základem soudobého marketingu, který tvoří "4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), jednotlivými pojmy a definicemi, dále s problematikou segmentace, marketingového výzkum, apod. Semináře budou zaměřeny na praktické aplikace. Absolvováním předmětu tak získá student komplexní teoretické znalosti i základní praktické dovednosti z oblasti marketingu.
Výstupy z učení
1. segmentuje trh pro konkrétní produkt,
2. aplikuje 4P v tradičním pojetí,
3. aplikuje rozšířený marketingový mix,
4. zvládá základy marketingového výzkumu a dotazníkového šetření,
5. navrhuje vhodné nástroje komunikačního mixu pro konkrétní produkt a cílový segment.
Osnova
  • Přednášky:
  • 1. Úvod do marketingu, základní terminologie.
  • 2. Segmentace, targeting, positioning.
  • 3. Produkt.
  • 4. Distribuce, maloobchod a velkoobchod.
  • 5. Cena.
  • 6. Marketingová komunikace.
  • 7. Nástroje komunikačního mixu.
  • 8. Marketingový výzkum a marketingový informační systém.
  • 9. Marketingový mix a jeho modifikace.
  • 10. Kupní chování.
  • 11. Úvod do mezinárodního marketingu.
  • 12. Marketingový mix na mezinárodních trzích.
  • 13. Historie marketingu a marketingové komunikace.
  • Semináře:
  • 1. Seznámení s organizací seminářů, zadání semestrálního projektu, základy týmové práce a prezentace.
  • 2. Segmentační kritéria a jejich aplikace na vybraný produkt.
  • 3. Komplexní produkt.
  • 4. Volba distribučních cest.
  • 5. Značka jako součást corporate identity.
  • 6. Volba nástrojů komunikačního mixu.
  • 7. Nové trendy v marketingové komunikaci a internetový marketing.
  • 8. Tvorba dotazníku.
  • 9. Rozšířený marketingový mix a marketingové aplikace ve vybraných oblastech.
  • 10. Analýza marketingového prostředí a konkurence.
  • 11. Mezinárodní marketingové prostředí.
  • 12. Standardizace a adaptace marketingového mixu na mezinárodních trzích.
  • 13. Zpracování a konzultace semestrálních projektů.
Literatura
    povinná literatura
  • PŘIKRYLOVÁ, J. et al., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přeprac. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0787-2.
  • KARLÍČEK, M. et al., 2018. Základy marketingu. 2., přeprac. a roz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOTLER, P. and K. L. KELLER. 2016. Marketing management. 15 [edit.]. Boston: Pearson,. ISBN 978-0133856460.
  • KOTLER, P. and G. ARMSTRONG, 2018. Principles of marketing. 17th edit. Hoboken: Pearson Higher Education. ISBN 978-0134492513.
    doporučená literatura
  • MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Prezentace seminárního projektu22
Příprava na přednášky18 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2656
Příprava na závěrečný test1616
Zpracování seminárního projektu1640
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení

Zpracování eseje a její prezentace – 30 bodů (tj. 30 %)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný písemný test – 70 bodů (tj. 70 %)

Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.

Termíny:

Odevzdání eseje se řídí termínem uvedeným v~odevzdávárnách vytvořených pro účel odevzdání eseje u~prezenčního a kombinovaného studia.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.


Hodnocení studentů s individuálním studijním plánem (ISP) se bude skládat z průběžného hodnocení (esej dle zadání uvedeného v IS, nicméně bez nutnosti ji prezentovat - max. 30 bodů) a závěrečného hodnocení (závěrečný test - max. 70 bodů). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího (dusek@mail.vstecb.cz), v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel.


  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/BSA_MAR