VŠTE:BPE_BAK Bakalářská práce - Informace o předmětu
BPE_BAK Bakalářská práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Yelyzaveta Apanovych (cvičící)
doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. (cvičící)
Ekaterina Chytilová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michaela Jannová (cvičící)
Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
Ing. Jaroslav Kollmann, MBA (cvičící)
Mgr. Michal Konečný, PhD. (cvičící)
Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. (cvičící)
Ing. Jiří Kučera, PhD. (cvičící)
doc. PhDr. František Pollák, PhD. (cvičící)
Ing. Pavel Rousek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Ruschak, MBA (cvičící)
doc. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Jan Váchal, CSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BPE_BAK/S01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Ruschak
BPE_BAK/S02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. T. Krulický
BPE_BAK/S03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Jannová
BPE_BAK/S04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Kmecová
BPE_BAK/S05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Horák
BPE_BAK/S06: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Hašková
BPE_BAK/S07: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Konečný
BPE_BAK/S08: Rozvrh nebyl do ISu vložen. F. Pollák
BPE_BAK/S09: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Kučera
BPE_BAK/S10: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Stehel
BPE_BAK/S11: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Chytilová
BPE_BAK/S12: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Rousek
BPE_BAK/S13: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Kollmann
BPE_BAK/S14: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Y. Apanovych - Předpoklady
- žádné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy odborné vědecké činnosti a s jejich využitím při zpracování bakalářské práce. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni odborně zpracovat vybrané téma s využitím vlastních teoretických znalostí a praktických dovedností, odborné literatury a jiných zdrojů, formulovat závěry a obhájit výsledky své práce.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
umí popsat a kriticky zhodnotit problematiku související s tématem kvalifikační práce,
umí formulovat cíl práce a výzkumný problém,
zná techniky sběru dat,
umí zvolit a aplikovat vhodné výzkumné metody,
na základě zvolených výzkumných metod umí zpracovat a v rámci diskuse zhodnotit dosažené výsledky,
umí definovat přínosy práce,
umí formulovat závěr,
umí prezentovat a obhájit kvalifikační práci. - Osnova
- Osnova předmětu: 1. výběr tématu bakalářské práce, 2.-3. práce s literaturou, formulace cílů, 4. sběr dat a informací, 5. formulace výzkumného problému, 6. volba vhodných výzkumných metod, 7. citace zdrojů, 9.-9. aplikační část práce (výsledky) 10. diskuse výsledků, 11. přínos práce, 12. závěr práce, 13. příprava prezentace k obhajobě bakalářské práce.
- Literatura
- povinná literatura
- HENDL, J. a J. REMR, 2017. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1192-1.
- BLÁHOVÁ, A., S. JANEK a M. VOCHOZKA, 2021. Metodika odborné práce. České Budějovice: VŠTE.
- doporučená literatura
- HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982- 9.
- KAPOUNOVÁ, Jana a KAPOUN, Pavel. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8.
- SAUNDERS, M., P. LEWIS, a A. THORNHILL, 2012. Research methods for busines students. 6th ed. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-273-75075-8.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
odborná praxe
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 10 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 44 80 Příprava na závěrečný test 20 20 konzultace 15 15 vlastní vypracování BP 232 232 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 13 Celkem: 360 370 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný
test - závěrečný
aplikace teoretických znalostí 15 %
analýza dat 10 %
konzultace 5 %
bakalářská práce 70 % - Podmínky testu
- Zápočet je zapsán na základě splnění následujících podmínek: dodržení aktuálních metodických pokynů a aktuální šablony pro psaní BP, docházka na konzultace s~vedoucím BP, kladné hodnocení od vedoucího práce a doporučení k~obhajobě.
- Informace učitele
- Student je při zpracování teoreticko-metodologické části respektovat aktuální metodické pokyny pro psaní kvalifikačních závěrečných prací včetně aktuálně platné šablony bakalářské práce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/BPE_BAK