ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Radim Galko, Ph.D. (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_2/Q4a: Ne 28. 2. 8:00–9:30 A3, 9:40–11:10 A3, 11:25–12:55 A3, Ne 18. 4. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, 11:25–12:55 D416, M. Dědič, A. Kaňkovský, Z. Kramářová, L. Podolka
ATL_2/Q4b: So 20. 3. 13:05–14:35 D416, 14:50–16:20 D416, 16:30–18:00 D416, Ne 16. 5. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, 11:25–12:55 D416, M. Dědič, A. Kaňkovský, Z. Kramářová, L. Podolka
ATL_2/S01: Út 8:00–9:30 A3, Út 9:40–10:25 A3, M. Dědič, R. Galko, A. Kaňkovský
ATL_2/S02: Út 15:35–16:20 A3, Út 16:30–18:00 A3, M. Dědič, R. Galko, A. Kaňkovský
ATL_2/S03: St 10:25–11:10 A3, St 11:25–12:55 A3, M. Dědič, R. Galko, A. Kaňkovský - Předpoklady
- ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student je absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby
- Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb
- Vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu. Při zpracování je nutné dodržet dílčí termíny stanovené vyučujícím! (Nedodržení termínů je důvodem pro udělení nulového počtu bodů).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu s jednotlivými konzultanty. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka, ale povinné jsou aktivní konzultace. Bližší specifikace o nich a průběhu výuky i hodnocení předá vyučující na první hodině výuky.
Způsob kontaktu s vyučujícím a vlastní výuky při bezkontaktní formě výuky upřesní vyučující před první hodinou v rozvrhu hromadným mailem.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_2/S01: St 8:00–9:30 A4, St 9:40–10:25 A4, M. Dědič, A. Kaňkovský
- Předpoklady
- ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_2/Q3: So 22. 2. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, Ne 15. 3. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, So 25. 4. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, So 9. 5. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, M. Dědič, A. Kaňkovský
ATL_2/S01: Út 10:25–11:10 B3, Út 10:25–11:10 B3, Út 11:25–12:55 B3, Út 11:25–12:55 B3, M. Dědič, A. Kaňkovský
ATL_2/S02: St 8:00–9:30 A7, St 8:00–9:30 A7, St 9:40–10:25 A7, St 9:40–10:25 A7, M. Dědič, A. Kaňkovský - Předpoklady
- ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu: 100-70 bodů = započteno 69-0 bodů = nezapočteno Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány. Podmínkou udělení zápočtu je účast na první zadávací hodině a minimálně 3 konzultace v~průběhu semestru, které budou zapsány v~Evidenčním listu. Bližší specifikaci podmínek odevzdání, obsahu práce včetně její formy a termíny stanoví vyučující na první hodině výuky. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Výuka předmětu bude probíhat formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2019
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Josef Musílek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Kristýna Prušková (cvičící)
Ing. Jiří Šál (cvičící) - Garance
- Ing. Vladimír Nývlt, MBA, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_2/Q2: Ne 17. 2. 14:50–16:20 D516, 16:30–18:00 D516, 18:10–19:40 D516, So 13. 4. 8:00–9:30 D516, 9:40–11:10 D516, 11:25–12:55 D516, A. Kaňkovský
ATL_2/S01: St 8:00–9:30 A6, St 9:40–10:25 A6, P. Machová, K. Prušková, J. Šál
ATL_2/S02: St 10:25–11:10 A6, St 11:25–12:55 A6, M. Dědič, A. Kaňkovský, J. Musílek - Předpoklady
- ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student je absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu. Při zpracování je nutné dodržet dílčí termíny stanovené vyučujícím! (Nedodržení termínů je důvodem pro udělení nulového počtu bodů).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_2/Q1a: So 3. 3. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, So 12. 5. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, L. Podolka
ATL_2/Q1b: So 3. 3. 8:00–9:30 A3, 9:40–11:10 A3, 11:25–12:55 A3, So 12. 5. 8:00–9:30 A3, 9:40–11:10 A3, 11:25–12:55 A3, M. Kraus
ATL_2/S01: Út 14:50–16:20 A1, Út 16:30–17:15 A1, M. Kraus
ATL_2/S02: Út 14:50–16:20 A3, Út 16:30–17:15 A3, L. Podolka
ATL_2/S03: Út 14:50–16:20 A2, Út 16:30–17:15 A2, Z. Kramářová - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH ( 30 ) && MAX_PREZENCNICH ( 45 ) && ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2023
Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
Předmět se v období zima 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
Předmět se v období zima 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Ing. Lukáš Polanecký
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR ( CAP )
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2018
Předmět se v období zima 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR ( CAP )
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
- 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
- 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
- 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
- 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
- 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
- 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
- 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
- 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
- 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
- 13. Prezentace projektů
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 117 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ATL_2 Ateliér II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2015
Předmět se v období zima 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR ( CAP )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Statistika zápisu (nejnovější)