AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Helena Kalačová (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJO_2/PS4a: So 16. 3. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 14. 4. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, 18:10–19:40 B3, Ne 26. 5. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, J. Janoušková
AJO_2/PS4b: So 16. 3. 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, Ne 14. 4. 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, 18:10–19:40 B4, Ne 26. 5. 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, 13:05–14:35 B4, L. Turinská
AJO_2/S01: St 14:50–16:20 E6, Čt 13:05–14:35 E6, K. Sidibe
AJO_2/S02: St 9:40–11:10 E5, Čt 11:25–12:55 E4, D. Raušer
AJO_2/S04: Po 13:05–14:35 E5, Pá 13:05–14:35 E5, P. Bartušková - Předpoklady
- Úspěšné zakončení předmětu AJO_1 je doporučeno, ne požadováno
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Probírané učivo zahrnuje lekce 7 - 12. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase, atd. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny standardní rychlostí a zřetelně. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často používanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Rozumí popisům událostí, pocitů a přáním v osobním dopise. Umí si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Umí jednoduchým způsobem spojovat fráze, aby popsal své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umí stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student;
1. rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech; Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny standardní rychlostí a zřetelně. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru. - Osnova
- 1. Společenská konverzace
- 2. Infinitiv, slovní přízvuk
- 3. Gerundium
- 4. Záliby, volný čas
- 5. Studium jazyků
- 6. Modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
- 7. Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa
- 8. Zvířata; hypotetické situace
- 9. Podmínkové věty - druhá podmínka
- 10. Přízvuk a rytmus
- 11. Rozhodnutí, may, might (vyjádření možnosti)
- 12. Should, shouldn't, tvorba slov
- 13. Strachy a fóbie
- 14. Předpřítomný čas prostý + for, since
- 15. Vazba Used to
- 16. Systém vzdělávání
- 17. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
- 18. Životní styl
- 19. Trpný rod
- 20. Vynálezy, objevy
- 21. Popis budovy
- 22. Složeniny something, anything, nothing, etc
- 23. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa
- 24. Zdraví
- 25. Předminulý čas, slovesa
- 26. Souslednost časová.
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C., C. OXENDEN a P.SELINGSON, 2012. Enlish File Pre-Intermediate 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780-945988-1-1.
- doporučená literatura
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405.
- MURPHY, R. 2007. Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-67543-7.
- 2006. Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 4 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 25 50 Příprava na závěrečný test 20 32 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro kombinované i denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru (např. prezentace, ústní zkoušení, poslechový test atp.) a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu , tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Informace učitele
- Výuka probíhá kontaktní formou v podobě seminářů v určených učebnách. Studenti plní zadané úkoly, aktivně se podílí na výuce a mají požadované učební materiály. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce povinná 70% účast. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období.
AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2023
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník) - Garance
- Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJO_2/PS3a: Ne 19. 3. 13:05–14:35 D616, 14:50–16:20 D616, 16:30–18:00 D616, Ne 2. 4. 13:05–14:35 D616, 14:50–16:20 D616, 16:30–18:00 D415, Ne 7. 5. 13:05–14:35 D616, 14:50–16:20 D616, K. Sidibe
AJO_2/S01: Út 9:40–11:10 E7, Čt 9:40–11:10 E5, D. Raušer
AJO_2/S02: Čt 9:40–11:10 E4, Pá 9:40–11:10 E6, K. Sidibe
AJO_2/S03: Po 16:30–18:00 E6, Pá 11:25–12:55 E4, J. Janoušková, L. Turinská
AJO_2/S04: St 9:40–11:10 E6, Pá 8:00–9:30 E5, A. Vachušková - Předpoklady
- úspěšné zakončení předmětu AJO_1 je doporučeno, ne požadováno
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky a další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na úroveň B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na všeobecné téma.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student;
1. rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech;
2. rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci;
3. zapojí se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života;
4. vypráví příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vylíčí své reakce;
5. napíše jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají; - Osnova
- 1. Společenská konverzace
- 2. Infinitiv, slovní přízvuk
- 3. Gerundium
- 4. Záliby, volný čas
- 5. studium jazyků
- 6. Modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
- 7. Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa
- 8. Zvířata; hypotetické situace
- 9. Podmínkové věty - druhá podmínka
- 10. Přízvuk a rytmus
- 11. Rozhodnutí, may, might (vyjádření možnosti)
- 12. Should, shouldn't, tvorba slov
- 13. Strachy a fóbie
- 14. Předpřítomný čas prostý + for, since
- 15. Vazba Used to
- 16. Systém vzdělávání
- 17. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
- 18. Životní styl
- 19. Trpný rod
- 20. Vynálezy, objevy
- 21. Popis budovy
- 22. Složeniny something, anything, nothing, etc
- 23. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa
- 24. Zdraví
- 25. Předminulý čas, slovesa
- 26. Souslednost časová.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194598651.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. 330 s. ISBN 978-1-107-48055-1
- MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- Náhradní obsah: COLLYAH, B. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 4. vydání. Praha : Fin, 2008. 64 s.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 4 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 25 50 Příprava na závěrečný test 20 32 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro kombinované i denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru (např. prezentace, ústní zkoušení, poslechový test atp.) a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu , tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Informace učitele
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění kurzu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení v podobě vytvořené a ODPREZENTOVANÉ odborné prezentace na zadané téma se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu.
AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Jana Vlasáková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJO_2/PS2a: Ne 27. 2. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, Ne 20. 3. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, Ne 10. 4. 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, A. Vachušková
AJO_2/PS2b: Ne 27. 2. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 20. 3. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 10. 4. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, G. Marková
AJO_2/S02: St 8:00–9:30 E5, Čt 11:25–12:55 E4, A. Vachušková
AJO_2/S03: St 14:50–16:20 D617, Pá 8:00–9:30 E6, J. Vlasáková
AJO_2/S04: St 11:25–12:55 E7, Čt 9:40–11:10 E5, J. Vlasáková - Předpoklady
- úspěšné zakončení předmětu AJO_1 je doporučeno, ne požadováno
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky a další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na úroveň B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na všeobecné téma.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student;
1. rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech;
2. rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci;
3. zapojí se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života;
4. vypráví příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vylíčí své reakce;
5. napíše jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají; - Osnova
- 1. Společenská konverzace
- 2. Infinitiv, slovní přízvuk
- 3. Gerundium
- 4. Záliby, volný čas
- 5. studium jazyků
- 6. Modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
- 7. Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa
- 8. Zvířata; hypotetické situace
- 9. Podmínkové věty - druhá podmínka
- 10. Přízvuk a rytmus
- 11. Rozhodnutí, may, might (vyjádření možnosti)
- 12. Should, shouldn't, tvorba slov
- 13. Strachy a fóbie
- 14. Předpřítomný čas prostý + for, since
- 15. Vazba Used to
- 16. Systém vzdělávání
- 17. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
- 18. Životní styl
- 19. Trpný rod
- 20. Vynálezy, objevy
- 21. Popis budovy
- 22. Složeniny something, anything, nothing, etc
- 23. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa
- 24. Zdraví
- 25. Předminulý čas, slovesa
- 26. Souslednost časová.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194598651.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. 330 s. ISBN 978-1-107-48055-1
- MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- Náhradní obsah: COLLYAH, B. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 4. vydání. Praha : Fin, 2008. 64 s.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 4 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 25 50 Příprava na závěrečný test 20 32 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro kombinované i denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru (např. prezentace, ústní zkoušení, poslechový test atp.) a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu , tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Informace učitele
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění kurzu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení v podobě vytvořené a ODPREZENTOVANÉ odborné prezentace na zadané téma se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu, Mgr. L.Turinskou (turinska@mail.vstecb.cz)
AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Lustová (cvičící)
Mgr. Michaela Němcová (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJO_2/PS1a: Ne 28. 2. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, Ne 18. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, So 15. 5. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, K. Sidibe
AJO_2/PS1b: So 10. 4. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, Ne 18. 4. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, So 15. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, L. Turinská
AJO_2/S01: St 14:50–16:20 E4, Pá 14:50–16:20 B5, K. Sidibe
AJO_2/S02: Čt 9:40–11:10 E4, Pá 13:05–14:35 D416, K. Sidibe
AJO_2/S03: Po 13:05–14:35 E5, Čt 14:50–16:20 E6, H. Lustová
AJO_2/S04: Po 11:25–12:55 E5, Čt 9:40–11:10 E6, H. Lustová - Předpoklady
- úspěšné zakončení předmětu AJO_1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase, atd. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často používanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Rozumí popisům událostí, pocitů a přáním v osobním dopise. Umí si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Umí jednoduchým způsobem spojovat fráze, aby popsal své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umí stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru.
- Osnova
- 1. Společenský styk, návody a instrukce 2. Studium jazyků 3. Nemoci a zdraví, služby 4. Rady a doporučení 5. Situace každodenního života 6. Hypotetické situace 7. Fóbie a strachy, složité životní situace 8. Životopis, biografie 9. Vynálezy a objevy 10. Školství, vzdělávací systém 11. Sport 12. Životní styl 13. Média a komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C., C. OXENDEN a P.SELINGSON, 2012. Enlish File Pre-Intermediate 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780-945988-1-1.
- doporučená literatura
- 2006. Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687.
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405.
- MURPHY, R. 2007. Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-67543-7.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
brainstorming
partnerská výuka
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžné hodnocení 8 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 43 Příprava na závěrečný test 44 45 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Průběžné hodnocení: 30 bodů (tj. 30 %, z~toho 25 bodů ústní zkoušení v~průběhu semestru a 5 bodů písemný projev v~průběhu semestru na téma zadané učitelem) - prezenční forma studia 30 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - prezenční forma 70 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - kombinovaná forma 100 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia:
Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
Kombinovaná forma studia:
Hodnocení pro kombinované studium se skládá ze závěrečného hodnocení. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 100 %
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat kombinací předem nahraných videí a zvukových stop přístupných kdykoli v průběhu semestru (45 min) a online výuky (procvičování, konzultace prostřednictvím MS Teams, kdy bude přenášen obraz a zvuk.
Účast na seminářích je povinná a sledována.
AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
Předmět se v období zima 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(uznavani)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2023
Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(uznavani)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(uznavani)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
AJO_2 Anglický jazyk obecný II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
Předmět se v období zima 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(uznavani)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Statistika zápisu (nejnovější)