ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení66
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2646
Příprava na závěrečný test2036
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Závěrečné hodnocení - 70 bodů

Průběžné hodnocení - 30 bodů

Informace učitele
Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.


Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu


Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Pokud student nesplní požadavky pro zápočet před stanoveným termínem, má právo na jeden opravný pokus. Datum opravného pokusu je stanoveno učitelem, nebo garantem předmětu v daném zkouškovém období. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2023
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/T3: So 23. 9. 13:05–14:35 D617, 14:50–16:20 D617, So 7. 10. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, So 21. 10. 9:40–11:10 D415, 11:25–12:55 D415, So 4. 11. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, P. Sádlo
ACJ_5z/S01: Út 9:40–11:10 E4, Pá 11:25–12:55 D515, D. Raušer, P. Sádlo
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení66
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2646
Příprava na závěrečný test2036
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Závěrečné hodnocení - 70 bodů

Průběžné hodnocení - 30 bodů

Informace učitele
Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.


Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu


Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Pokud student nesplní požadavky pro zápočet před stanoveným termínem, má právo na jeden opravný pokus. Datum opravného pokusu je stanoveno učitelem, nebo garantem předmětu v daném zkouškovém období. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2022
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/T2: So 24. 9. 13:05–14:35 D617, 14:50–16:20 D617, So 8. 10. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, So 22. 10. 9:40–11:10 D415, 11:25–12:55 D415, So 5. 11. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, P. Sádlo
ACJ_5z/S01: Čt 8:00–9:30 E4, Pá 8:00–9:30 E5, F. De Feyter
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení66
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2646
Příprava na závěrečný test2036
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Závěrečné hodnocení - 70 bodů

Průběžné hodnocení - 30 bodů

Informace učitele
Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.


Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu


Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Pokud student nesplní požadavky pro zápočet před stanoveným termínem, má právo na jeden opravný pokus. Datum opravného pokusu je stanoveno učitelem, nebo garantem předmětu v daném zkouškovém období. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2021
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/T1: So 25. 9. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, Ne 31. 10. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, So 27. 11. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, L. Turinská
ACJ_5z/S01: St 11:25–12:55 B5, Čt 8:00–9:30 D416, L. Turinská
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení6 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2652
Příprava na závěrečný test2034
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5218
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů)

Informace učitele
Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.
Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Garance
Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test1424
krátký ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 %
Podmínky testu
Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Colm Anthony Long (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/D7: So 17. 10. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, So 31. 10. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, So 14. 11. 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, So 28. 11. 11:25–12:55 D415, 13:05–14:35 D415, D. Raušer
ACJ_5z/S01: Po 8:00–9:30 N212, Po 9:40–11:10 N212, C. Long
ACJ_5z/S02: Út 9:40–11:10 N112, Čt 13:05–14:35 N112, D. Raušer
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení6 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2652
Příprava na závěrečný test2034
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5218
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů)

Informace učitele
Výuka bude probíhat formou předem natočeného výkladu vloženého do IS, kde bude k dispozici studentům + v reálném čase výuky (dle rozvrhu) bude prostřednictvím MS Teams prostor na konzultace a dotazy studentů k danému semináři.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.
Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2020
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Ing. Lukáš Polanecký
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/CCV: So 21. 3. 9:40–16:20 A1, P. Sádlo
Předpoklady
OBOR ( CAP )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test1424
krátký ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 %
Podmínky testu
Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/D6: So 5. 10. 14:50–16:20 A4, 16:30–18:00 A4, Ne 6. 10. 11:25–12:55 A4, 13:05–14:35 A4, So 19. 10. 13:05–14:35 A4, 14:50–16:20 A4, So 30. 11. 13:05–14:35 A4, 14:50–16:20 A4, 16:30–18:00 A4, P. Sádlo, A. Vachušková
ACJ_5z/S01: Út 16:30–18:00 E5, Čt 9:40–11:10 E4, D. Raušer
ACJ_5z/S02: Út 13:05–14:35 E5, Čt 14:50–16:20 E4, D. Raušer
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 48 ) && MAX_PREZENCNICH ( 70 )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test1424
krátký ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
test - závěrečný 70 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 %
Podmínky testu
Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor, získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2019
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Garance
Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/CCV: Po 11. 3. 8:00–12:55 E7, Po 18. 3. 8:00–11:10 E7, L. Turinská
ACJ_5z/CCV2: So 9. 3. 9:40–12:55 E6, So 23. 3. 9:40–12:55 E5, P. Sádlo
Předpoklady
OBOR ( CAP )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test1424
krátký ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 %
Podmínky testu
Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Garance
Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5z/D5: Ne 30. 9. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, So 20. 10. 13:05–14:35 A5, 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, So 15. 12. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, V. Sládková
ACJ_5z/S01: Po 8:00–9:30 E6, Út 13:05–14:35 E6, L. Turinská
ACJ_5z/S02: Út 13:05–14:35 E4, Pá 9:40–11:10 E6, D. Raušer
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 70 ) && MAX_PREZENCNICH ( 70 )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test1424
krátký ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 %
Podmínky testu
Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2022

Předmět se v období léto 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Garance
Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( uznavani )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2018

Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.

Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník)
Garance
Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

ACJ_5z Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2016

Předmět se v období zima 2016 nevypisuje.

Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.