VŠTE:ACJ_2a Anglický jazyk II - Informace o předmětu
ACJ_2a Anglický jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící) - Garance
- Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_2a/E4a: Ne 10. 3. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, Ne 7. 4. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, So 18. 5. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, D. Raušer
ACJ_2a/S01: Út 16:30–18:00 N107, Pá 9:40–11:10 N006, D. Raušer
ACJ_2a/S03: Út 11:25–12:55 N107, Pá 13:05–14:35 N006, D. Raušer
ACJ_2a/S04: Po 16:30–18:00 N004, Pá 9:40–11:10 N214, F. De Feyter
ACJ_2a/S05: Po 14:50–16:20 N004, Pá 8:00–9:30 N214, F. De Feyter
ACJ_2a/S06: Út 14:50–16:20 N109, Čt 14:50–16:20 N107, M. Peka Kolafová
ACJ_2a/Z4: So 9. 3. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, So 23. 3. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, So 18. 5. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, P. Sádlo - Předpoklady
- úspěšné zakončení předmětu ACJ_1a je doporučeno, není požadováno
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentek a studentů v souladu s deskriptorem úrovně B1 Společného evropského a referenčního rámce pro jazyky, dále rozvíjet jejich komunikační dovednosti a sjednotit znalosti studujících na zmíněnou úroveň. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textů a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na obecná témata.
- Výstupy z učení
- Studentky/Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:
1. porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech;
2. porozumět textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo vztahující se k jejich práci nebo studiu;
3. zapojit se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou jim známá, nebo která se týkají každodenního života;
4. vyprávět příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vyjádřit své názory nebo reakce;
5. napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře znají nebo která je osobně zajímají. - Osnova
- 1. Společenská konverzace
- 2. Infinitiv, slovní přízvuk
- 3. Gerundium
- 4. Záliby, volný čas
- 5. Studium jazyků
- 6. Modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
- 7. Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa
- 8. Zvířata; hypotetické situace
- 9. Podmínkové věty - druhá podmínka
- 10. Přízvuk a rytmus
- 11. Rozhodnutí, may, might (vyjádření možnosti)
- 12. Should, shouldn't, tvorba slov
- 13. Strachy a fóbie
- 14. Předpřítomný čas prostý + for, since
- 15. Vazba Used to
- 16. Systém vzdělávání
- 17. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
- 18. Životní styl
- 19. Trpný rod
- 20. Vynálezy, objevy
- 21. Popis budovy
- 22. Složeniny something, anything, nothing, etc
- 23. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa
- 24. Zdraví
- 25. Předminulý čas, slovesa
- 26. Souslednost časová
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194598651.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace
bloková výuka - seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 21 45 Příprava na závěrečný test 24 36 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro denní i kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení::
Průběžné hodnocení 30 % (ústní zkoušení, písemný projev, poslech, čtení textu s~porozuměním)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studentky a studenti prezenční formy studia jsou povini na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je také jejich aktivní účast a plnění úkolů zadaných vyučujícími.
Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/ACJ_2a