Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu

CZ.1.07/3.2.08/03.0035

 Předchozí předmět | Úvodní stránka | Další předmět |

Oceňování podniku II

Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Jedná se o modul kurzu Oceňování podniku. Cílem předmětu je zprostředkovat studentům možnost získat znalosti a základní dovednosti potřebné pro praxi oceňování podniků včetně schopnosti komunikovat se specialisty pro oceňování hlavních složek majetku podniku. Studenti si zároveň prohloubí znalosti z oblasti účetnictví, podnikových financí, marketingu ve vazbě na zpracovávání strategické analýzy , analýzy finančního zdraví a dalších podnikohospodářských disciplín. Dalším cílem předmětu je seznámit studenty s počítačovými programy Stratex a Evalent, které mohou vytvořit vzájemně propojený komplex umožňující interaktivní modelování dopadu jednotlivých faktorů strategického finančního plánu pomocí výnosových metod.
Osnova
  • Témata přednášek: 1. Varianty metody DCF
  • 2. Kapitálová struktura podniku (vliv na ocenění)
  • 3. Metoda EVA a MVA
  • 4. Kombinované metody pro oceňování podniku
  • 5. Majetkové ocenění podniku
  • 6. Likvidační hodnota
  • 7. Metody založené na analýze trhu
  • 8. Model oceňování kapitálových aktiv
  • 9. Oceňování synergií
  • 10. Oceňování nehmotného majetku
  • 11. Oceňování technologických zařízení
  • 12. Oceňování oběžného majetku (pohledávky )
  • 13. Souhrnné ocenění samostaného podniku
  • Témata seminářů:
  • 1. Techniky propočtu DCF
  • 2. Techniky propočtu DCF- příklady
  • 3. Varianty DCF
  • 4. Varianty DCF - příklady
  • 5. Varianty DCF - příklady
  • 6.Postup a výpočet EVA
  • 7. Postup a výpočet EVA- příklady
  • 8. Likvidační hodnota
  • 9.Výnosové a tržně porovnávací ocenění
  • 10. Oceňování strojů a výrobních zařízení
  • 11. Oceňování pohledávek
  • 12. Hledání souhrnného výsledku a korekce ocenění
  • 13. Využití programu Stratex a Evalent při modelování finančního plánu
Literatura
  • MAŘÍK, M. a kol.: Metody oceňování podniku pro pokročilé – hlubší pohled na vybrané problémy. 1. vydání, EKOPRESS 2011 ( pouze vybrané kapitoly ) ISBN 978-80-86929-80-4
  • MAŘÍK, M. a kol.: Metody oceňování podniku – proces ocenění, základní metody a postupy. 3. upravené a rozšířené vydání, EKOPRESS 2011. ISBN 978-80-86929-67-5
  • MAKOVEC, Jaromír: Oceňování strojů a výrobních zařízení, druhé aktualizované vydání, Nakladatelství Oeconomica, Praha 2006, ISBN 978-80-245-1737-7
  • VOCHOZKA, Marek, Hana EZROVÁ, Tomáš KAFKA, Petr MULAČ, Věra MULAČOVÁ, Ludmila OPEKAROVÁ, Petra PÁRTLOVÁ, Jiří TUČEK a Jan VÁCHAL. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 570 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4372-1. info
  • MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁ. Podniková ekonomika. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2007. 175 s. ISBN 978-80-903888-0-2. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika. In Beckovy ekonomické učebnice. 4., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2006. 475 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 80-7179-892-4. info