VŠTE:AJT_1 Anglický jazyk pro techniky I. - Informace o předmětu
AJT_1 Anglický jazyk pro techniky I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJT_1/ST3: So 26. 10. 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, Ne 24. 11. 14:50–16:20 E4, 16:30–18:00 E4, L. Turinská
AJT_1/S01: Út 13:05–14:35 D516, L. Turinská
AJT_1/S02: Út 11:25–12:55 D516, L. Turinská
AJT_1/S03: Út 16:30–18:00 B4, K. Sidibe - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1. Doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu Anglický jazyk I a anglický jazyk II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Strojírenství (program VŠTE, STR)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z technické oblasti včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje o výše zmíněných tématech. Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své odborně zaměřené slovní zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných technických okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech, aplikuje poznatky v praxi.
- Výstupy z učení
- Student - ovládá slovní zásobu vztahující se k jeho oboru - je schopen čerpat poznatky ze svého oboru z literatury v anglickém jazyce - umí vytvořit odbornou prezentaci na téma vztahující se k jeho oboru - je schopen popsat odborný problém vztahující se k jeho studijnímu oboru - je schopen vyjádřit svůj názor a postoj na problém vztahující se k jeho studijnímu oboru pouze s drobnými gramatickými či lexikálními nepřesnostmi, které nebrání porozumění
- Osnova
- 1. Strojírenství a stavebnictví– významné odvětví národního hospodářství Úvod do inženýrství 2. Vědeckotechnický pokrok v historickém kontextu Materiály a jejich vlastnosti 3. Chemické prvky, látky, sloučeniny a směsi 4. Základní tvary 5. Fyzikální jednotky a standardy měření 6. Čísla a početní úkony 7. Druhy nářadí 8. Hybridní automobily, Automobily 9. Odborný text – strojírenské a stavební technologie a průmyslový management 10.Dopravní značení a 4-taktní motor 11.Robotika 12. Vynálezy 13. Roboti
- Literatura
- doporučená literatura
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- FRONEK, J., Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
- IBBOTSON, M., 2017. Professional English in Use. Engineering. Cambridge, CUP. ISBN:978-0-521-73488-2
- neurčeno
- HOLLET, V. a J. SYDES, 2009. Tech Talk Intermediate, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press. 120 s. ISBN 978-0-19-457541-6
- Hollet, V., Sydes J. , Tech Talk Pre-intermediate, Oxford: OUP 2006, 126s. ISBN:-13: 9780194574587
- Gálová, D. a kol. Angličtina pro strojírenské obory, Praha: Infromatorium 2008, 84 s. ISBN 978-80-7333-060-6
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení - prezentace 1 1 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 10 25 Příprava na závěrečný test 9 12 příprava na průběžné hodnocení - prezentace 5 5 závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 30 % - Podmínky testu
- Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení a musí kontaktovat vyučujícího s oznámením o povolení ISP nejpozději druhý výukový týden. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/AJT_1