VŠTE:RLZ_ACJ_5 Anglický jazyk V - Informace o předmětu
RLZ_ACJ_5 Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_ACJ_5/Z1: So 1. 10. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, So 15. 10. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 13. 11. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, So 26. 11. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, D. Raušer
RLZ_ACJ_5/S02: Po 14:50–16:20 N004, Čt 11:25–12:55 N010, F. De Feyter - Předpoklady
- Doporučeno úspěšné zakončení předmětu RLZ_ACJ3, RLZ_ACJ4, RLZ_ACJ5
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí různým typům odborných a hovorových textů,
- odvodí významy neznámých slov z kontextu,
- rozumí detailním informacím z poslechu, je schopen dělat si poznámky,
- používá všechny slovesné časy a tvoří v nich otázky,
- vypráví různé typy příběhů, vyjadřuje pocity a přání,
- vede rozhovor na řadu témat,
- píše srozumitelný a podrobný text bez větších gramatických chyb. - Osnova
- Semináře:
- 1. Osobní informace, interviews.
- 2. Otázky a odpovědi.
- 3. Dedukce významu slova z kontextu.
- 4. Záhady; vyprávění příběhů.
- 5. Pomocná slovesa.
- 6. Složeniny.
- 7. Nemoci a zdraví.
- 8. Předpřítomný čas prostý a průběhový.
- 9. Oblékání a móda.
- 10. Složená podstatná jména, pořadí slov ve větě.
- 11. Přídavná jména ve funkci podstatných jmen.
- 12. Pořadí adjektiv.
- 13. Vyprávěcí časy.
- 14. Čtení, literatura.
- 15. Cestování.
- 16. Dopravní prostředky.
- 17. Fráze se slovesem TAKE.
- 18. Předminulý čas průběhový.
- 19. Příslovce, pozice příslovcí.
- 20. Budoucí časy.
- 21. Složený čas předbudoucí.
- 22. Životní prostředí.
- 23. Počasí, klima.
- 24. Kondicionály.
- 25. Zero conditional, smíšená podmínka.
- 26. Ústní pohovor.
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG,C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upperintermediate Workbook. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-455850-1.
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File UpperIntermediate. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19- 455874-7.
- doporučená literatura
- BURGESS, S., J. NEWBROOK a J. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Harlow: Pearson Longman. ISBN 978-1- 4058- 7679-7.
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English: with answers and CDROM. 3rd edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1- 107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 10 30 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 26 Příprava na závěrečný test 20 30 Závěrečný test 1 1 průběžné hodnocení 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční i kombi forma studia:
Průběžné hodnocení – 30 %
Závěrečný test – 70 %
Napsat závěrečný test a absolvovat průběžné hodnocení (písemný a ústní projev, poslechový test). Průběžné hodnocení se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle SERRJ. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů.
Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečný test (70 – 0) + body za průběžné hodnocení (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
- Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Na výuce se požaduje aktivní účast studentů
Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/RLZ_ACJ_5