VŠTE:NCJ_5 Německý jazyk V - Informace o předmětu
NCJ_5 Německý jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NCJ_5/A5: Ne 29. 9. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, Ne 6. 10. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, So 26. 10. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, So 30. 11. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, Ne 15. 12. 8:00–9:30 A7, 9:40–11:10 A7, E. Tomášková
NCJ_5/S01: Čt 8:00–9:30 E6, Čt 9:40–11:10 E6, E. Tomášková - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(70) && MAX_PREZENCNICH(35)
Doporučené absolvování předmětů NCJ_4 - znalost jazyka na úrovni B2- - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné prózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádí potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: porozumět různým typům odborných i hovorových textů, odvozovat významy neznámých slov z kontextu, porozumět detailním informacím při poslechu a dělat si poznámky, používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky, vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání, vést pohovor a reagovat se zájmem, zvládnout i nelineární výstavbu textu, napsat popis, úvahu, příběh.
- Osnova
- 1. Training Leseverstehen 1 (čtení s porozuměním 1)
- 2. Training Leseverstehen 2 (čtení s porozuměním 2)
- 3. Training Leseverstehen 3 (čtení s porozuměním 3)
- 4. Training Leseverstehen 4 (čtení s porozuměním 4)
- 5. Training Hörverstehen 1 (poslech s porozuměním 1)
- 6. Training Hörverstehen 2 (poslech s porozuměním 2)
- 7. Training Hörverstehen 3 (poslech s porozuměním 3)
- 8. Schriftlicher Ausdruck 1 (písemný projev 1)
- 9. Schriftlicher Ausdruck 2 (písemný projev 2)
- 10. Schriftlicher Ausdruck 3 (písemný projev 3) 11. Mündlicher Ausdruck 1 (ústní projev 1)
- 12. Mündlicher Ausdruck 2 (ústní projev 2)
- 13. Mündlicher Ausdruck 3 (ústní projev 3). /3.- 4. Test/
- Literatura
- povinná literatura
- Baier, Gabi a Roland Dittrich. Prüfungstraining: Goethe-Zertifikat B2 mit 2 Audio CDs. 1. Berlin: Cornelsen, 2016, 200 s. ISBN 978-3-06-020530-1
- doporučená literatura
- Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 50 Příprava na závěrečný test 20 28 Příprava na ústní projev 6 6 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
ústní projev 30 % - Podmínky testu
- Závěrečný test - 70% (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30% (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2019/NCJ_5