ACJ_2a Anglický jazyk II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_2a/E4a: Ne 10. 3. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, Ne 7. 4. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, So 18. 5. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, D. Raušer
ACJ_2a/S01: Út 16:30–18:00 N107, Pá 9:40–11:10 N006, D. Raušer
ACJ_2a/S03: Út 11:25–12:55 N107, Pá 13:05–14:35 N006, D. Raušer
ACJ_2a/S04: Po 16:30–18:00 N004, Pá 9:40–11:10 N214, F. De Feyter
ACJ_2a/S05: Po 14:50–16:20 N004, Pá 8:00–9:30 N214, F. De Feyter
ACJ_2a/S06: Út 14:50–16:20 N109, Čt 14:50–16:20 N107, M. Peka Kolafová
ACJ_2a/Z4: So 9. 3. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, So 23. 3. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, So 18. 5. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, P. Sádlo
Předpoklady
úspěšné zakončení předmětu ACJ_1a je doporučeno, není požadováno
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentek a studentů v souladu s deskriptorem úrovně B1 Společného evropského a referenčního rámce pro jazyky, dále rozvíjet jejich komunikační dovednosti a sjednotit znalosti studujících na zmíněnou úroveň. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textů a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na obecná témata.
Výstupy z učení
Studentky/Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:
1. porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech;
2. porozumět textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo vztahující se k jejich práci nebo studiu;
3. zapojit se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou jim známá, nebo která se týkají každodenního života;
4. vyprávět příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vyjádřit své názory nebo reakce;
5. napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře znají nebo která je osobně zajímají.
Osnova
  • 1. Společenská konverzace
  • 2. Infinitiv, slovní přízvuk
  • 3. Gerundium
  • 4. Záliby, volný čas
  • 5. Studium jazyků
  • 6. Modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
  • 7. Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa
  • 8. Zvířata; hypotetické situace
  • 9. Podmínkové věty - druhá podmínka
  • 10. Přízvuk a rytmus
  • 11. Rozhodnutí, may, might (vyjádření možnosti)
  • 12. Should, shouldn't, tvorba slov
  • 13. Strachy a fóbie
  • 14. Předpřítomný čas prostý + for, since
  • 15. Vazba Used to
  • 16. Systém vzdělávání
  • 17. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
  • 18. Životní styl
  • 19. Trpný rod
  • 20. Vynálezy, objevy
  • 21. Popis budovy
  • 22. Složeniny something, anything, nothing, etc
  • 23. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa
  • 24. Zdraví
  • 25. Předminulý čas, slovesa
  • 26. Souslednost časová
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194598651.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
bloková výuka - seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžné hodnocení55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2145
Příprava na závěrečný test2436
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Hodnocení pro denní i kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení::

Průběžné hodnocení 30 % (ústní zkoušení, písemný projev, poslech, čtení textu s~porozuměním)

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studentky a studenti prezenční formy studia jsou povini na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je také jejich aktivní účast a plnění úkolů zadaných vyučujícími.

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/ACJ_2a