VŠTE:ACJ_2a Anglický jazyk II - Informace o předmětu
ACJ_2a Anglický jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_2a/E4a: Ne 10. 3. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, Ne 7. 4. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, So 18. 5. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, D. Raušer
ACJ_2a/S01: Út 16:30–18:00 N107, Pá 9:40–11:10 N006, D. Raušer
ACJ_2a/S03: Út 11:25–12:55 N107, Pá 13:05–14:35 N006, D. Raušer
ACJ_2a/S04: Po 16:30–18:00 N004, Pá 9:40–11:10 N214, F. De Feyter
ACJ_2a/S05: Po 14:50–16:20 N004, Pá 8:00–9:30 N214, F. De Feyter
ACJ_2a/S06: Út 14:50–16:20 N109, Čt 14:50–16:20 N107, M. Peka Kolafová
ACJ_2a/Z4: So 9. 3. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, So 23. 3. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, So 18. 5. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, P. Sádlo - Předpoklady
- úspěšné zakončení předmětu ACJ_1a je doporučeno, není požadováno
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentek a studentů v souladu s deskriptorem úrovně B1 Společného evropského a referenčního rámce pro jazyky, dále rozvíjet jejich komunikační dovednosti a sjednotit znalosti studujících na zmíněnou úroveň. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textů a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na obecná témata.
- Výstupy z učení
- Studentky/Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:
1. porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech;
2. porozumět textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo vztahující se k jejich práci nebo studiu;
3. zapojit se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou jim známá, nebo která se týkají každodenního života;
4. vyprávět příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vyjádřit své názory nebo reakce;
5. napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře znají nebo která je osobně zajímají. - Osnova
- 1. Společenská konverzace
- 2. Infinitiv, slovní přízvuk
- 3. Gerundium
- 4. Záliby, volný čas
- 5. Studium jazyků
- 6. Modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
- 7. Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa
- 8. Zvířata; hypotetické situace
- 9. Podmínkové věty - druhá podmínka
- 10. Přízvuk a rytmus
- 11. Rozhodnutí, may, might (vyjádření možnosti)
- 12. Should, shouldn't, tvorba slov
- 13. Strachy a fóbie
- 14. Předpřítomný čas prostý + for, since
- 15. Vazba Used to
- 16. Systém vzdělávání
- 17. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
- 18. Životní styl
- 19. Trpný rod
- 20. Vynálezy, objevy
- 21. Popis budovy
- 22. Složeniny something, anything, nothing, etc
- 23. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa
- 24. Zdraví
- 25. Předminulý čas, slovesa
- 26. Souslednost časová
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194598651.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace
bloková výuka - seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 21 45 Příprava na závěrečný test 24 36 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro denní i kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení::
Průběžné hodnocení 30 % (ústní zkoušení, písemný projev, poslech, čtení textu s~porozuměním)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studentky a studenti prezenční formy studia jsou povini na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je také jejich aktivní účast a plnění úkolů zadaných vyučujícími.
Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/ACJ_2a