VŠTE:NE_PUR Public Relations - Informace o předmětu
NE_PUR Public Relations
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_PUR/NE3: So 19. 3. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 15. 5. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, So 21. 5. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, R. Dušek
NE_PUR/P01: St 8:00–9:30 N121, R. Dušek
NE_PUR/S01: St 9:40–11:10 N107, R. Dušek
NE_PUR/S02: St 11:25–12:55 N107, R. Dušek - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika - Ekonom výroby (program VŠTE, N_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět se zabývá public relations jako jedním ze základních typů komunikace, jejich porozumění a použití v praxi. Předmět se zabývá klíčovými komponenty public relations a klade důraz na corporate identity jako hlavní nástroj vizuální prezentace společnosti.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
porozumět základním principům public relations a vnitřní a vnější komunikace ve vztahu k public relations,
aplikovat nástroje public relations v konkrétních situacích,
efektivně aplikovat nástroj public relations v podnikové praxi,
osvojit si komunikační dovednosti,
využívat komunikační schopnosti a schopnosti prezentace, díky nimž je schopen vybudovat dlouhodobý vzájemný vztah s osobami z firmy a médii
porozumět významu „corporate identity“, firemní kultury a komunikace,
navrhnout základní vhodnou corporate identity,
aplikovat nástroje PR v podnikové praxi,
připravit a řídit marketingovou kampaň z hlediska copywritingu a je schopen určit základní faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na trzích B2B a B2C. - Osnova
- Přednášky
- 1. PR jako součást marketingového mixu
- 2. Role PR v marketingové komunikaci
- 3. Historie PR
- 4. Nástroje a techniky korporátního PR
- 5. Význam PR aktivit pro podniky
- 6. Taktiky PR a jejich příklady
- 7. Plánování PR kampaní
- 8. Evaluace PR kampaní
- 9. Jednotlivé oblasti PR
- 10. Budování vztahů s médii
- 11. Komunikace s médii
- 12. Etika v PR
- 13. PR - mýty a polopravdy
- Semináře
- 1. PR jako součást marketingového mixu
- 2. Role PR v marketingové komunikaci
- 3. Historie PR
- 4. Nástroje a techniky korporátního PR
- 5. Význam PR aktivit pro podniky
- 6. Taktiky PR a jejich příklady
- 7. Plánování PR kampaní
- 8. Evaluace PR kampaní
- 9. Jednotlivé oblasti PR
- 10. Budování vztahů s médii
- 11. Komunikace s médii
- 12. Etika v PR
- 13. PR - mýty a polopravdy
- Literatura
- povinná literatura
- SMITH, R. D., 2017. Strategic Planning for Public. [s. l.]: Taylor & Francis. ISBN 978-13-51983-3-89.
- HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations. Prague: Grada. ISBN 978-80- 24750-2-24.
- doporučená literatura
- REIC, I., 2016. Events Marketing Management: A consumer perspective. [s. l.]: Routledge. ISBN 978-11-36289-7-98.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Esej (v anglickém jazyce) 20 20 Plnění průběžných úkolů 3 3 Příprava na přednášky 7 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 52 Příprava na závěrečný test 28 39 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Esej v~AJ 20 %
Plnění průběžných úkolů 10 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení:
Esej v~anglickém jazyce (10 NS) - 20 bodů (tj. 20 %)
Plnění průběžných úkolů a aktivita v~hodinách - 10 bodů (tj. 10 %)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný písemný test - 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Hodnocení studentů s individuálním studijním plánem (ISP) se bude skládat z průběžného hodnocení (esej v AJ dle zadání uvedeného v IS, nicméně bez nutnosti ji prezentovat - max. 30 bodů) a závěrečného hodnocení (závěrečný test - max. 70 bodů). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího (dusek@mail.vstecb.cz), v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/NE_PUR