VŠTE:ATE_1 Ateliér I. - Informace o předmětu
ATE_1 Ateliér I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič, Ph.D. (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATE_1/S01: Út 8:00–9:30 D516, Út 18:10–19:40 D516, A. Kaňkovský, Z. Kramářová
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem je na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování staveb při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budov a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Student si tak svojí znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu udržitelného rozvoje. Součástí je i ověření správnosti návrhu v kontextu požadavků užívání osobami se sníženou schopností pohybu a orientace (praktická výuka za užití simulace postižení a odpovídajících kompenzačních pomůcek).
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
2. Praktická cvičení simulující zdravotní postižení a pohyb s kompenzačními pomůckami 3. - 12. Konzultace nad konkrétními problémy se studenty
13. Závěrečná prezentace prací
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Prezentace 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 36 Semestrální projekt 47 47 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Přesné podmínky úspěšného zakončení předmětu sdělí vyučující na první online hodině.
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán ve formě bookletu ve formátu A3. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány.
Podrobnosti obsahu a termíny (celkový i dílčí) odevzdání stanoví vyučující na první hodině. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení. - Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/ATE_1