VŠTE:ACJ_2a Anglický jazyk II - Informace o předmětu
ACJ_2a Anglický jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jana Vlasáková (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_2a/E2c: So 5. 3. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, So 2. 4. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, So 23. 4. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, G. Marková
ACJ_2a/Z2b: So 5. 3. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, Ne 3. 4. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, So 23. 4. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, L. Turinská
ACJ_2a/S01: Út 14:50–16:20 E4, Čt 13:05–14:35 N004, M. Peka Kolafová
ACJ_2a/S02: Út 9:40–11:10 E4, Čt 11:25–12:55 N004, M. Peka Kolafová
ACJ_2a/S03: Út 16:30–18:00 E4, Čt 14:50–16:20 N006, M. Peka Kolafová
ACJ_2a/S05: Út 13:05–14:35 N007, St 13:05–14:35 B5, D. Raušer
ACJ_2a/S06: Út 14:50–16:20 N007, Čt 14:50–16:20 N010, D. Raušer
ACJ_2a/S09: Po 13:05–14:35 N006, St 13:05–14:35 E4, P. Sádlo
ACJ_2a/S10: Po 14:50–16:20 N006, St 14:50–16:20 E4, P. Sádlo
ACJ_2a/S11: Út 11:25–12:55 E4, Pá 11:25–12:55 E4, J. Vlasáková
ACJ_2a/S13: St 8:00–9:30 E4, Pá 8:00–9:30 E5, L. Turinská - Předpoklady
- úspěšné zakončení předmětu ACJ_1a je doporučeno, není požadováno
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky a další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na úroveň B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na všeobecné téma.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student;
1. rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech;
2. rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci;
3. zapojí se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života;
4. vypráví příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vylíčí své reakce;
5. napíše jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají; - Osnova
- 1. Společenská konverzace
- 2. Infinitiv, slovní přízvuk
- 3. Gerundium
- 4. Záliby, volný čas
- 5. studium jazyků
- 6. Modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
- 7. Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa
- 8. Zvířata; hypotetické situace
- 9. Podmínkové věty - druhá podmínka
- 10. Přízvuk a rytmus
- 11. Rozhodnutí, may, might (vyjádření možnosti)
- 12. Should, shouldn't, tvorba slov
- 13. Strachy a fóbie
- 14. Předpřítomný čas prostý + for, since
- 15. Vazba Used to
- 16. Systém vzdělávání
- 17. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
- 18. Životní styl
- 19. Trpný rod
- 20. Vynálezy, objevy
- 21. Popis budovy
- 22. Složeniny something, anything, nothing, etc
- 23. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa
- 24. Zdraví
- 25. Předminulý čas, slovesa
- 26. Souslednost časová.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194598651.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. 330 s. ISBN 978-1-107-48055-1
- MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- Náhradní obsah: COLLYAH, B. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 4. vydání. Praha : Fin, 2008. 64 s.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 21 45 Příprava na závěrečný test 24 36 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro kombinované i denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru (např. prezentace, ústní zkoušení, poslechový test atp.) a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu , tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení + prezentace, 5 % písemný projev)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Informace učitele
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění kurzu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu, Mgr. L.Turinskou (turinska@mail.vstecb.cz)- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/ACJ_2a