VŠTE:NCJ_2a Německý jazyk II - Informace o předmětu
NCJ_2a Německý jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Eva Hořínková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NCJ_2a/E1: Ne 28. 3. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, Ne 18. 4. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, Ne 2. 5. 16:30–18:00 B4, 18:10–19:40 B4, E. Hořínková
NCJ_2a/S09: Út 8:00–9:30 N007, Čt 8:00–9:30 N007, M. Lavičková - Předpoklady
- Absolvování kurzu ACJ_1a, úroveň A1 dle SERR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni A2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky a další postupný rozvoj komunikačních dovedností. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí a komunikačních dovedností spojených se schopností konverzovat na všeobecné téma.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech
2. rozumí jednoduchým textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci
3. zapojí se do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života
4. vypráví krátký příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vylíčí své reakce
5. napíše jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají - Osnova
- Semináře
- 1. Volný čas.
- 2. Řadové číslovky. Další druhy číslovek.
- 3. Časové údaje.
- 4. Zdraví.
- 5. Perfektum slabých sloves.
- 6. Významy slovesa werden. Porušování větného rámce.
- 7. Perfektum pomocných sloves sein, haben a werden.
- 8. Móda.
- 9. Stupňování příslovcí. Příslovce (dort)hin a (hier)her.
- 10. Stupňování přídavných jmen.
- 11. Oblékání.
- 12. Skloňování stupňovaných přídavných jmen.
- 13. Nakupování.
- 14. Životopis.
- 15. Préteritum pomocných, slabých a způsobových sloves.
- 16. Perfektum způsobových sloves.
- 17. Studium.
- 18. Préteritum a perfektum silných sloves.
- 19. První skupina silných sloves ei – ie – ie.
- 20. Výchova, vzdělávání.
- 21. Infinitiv s zu.
- 22. Zaměstnání.
- 23. Druhá skupina silných sloves ie – o – o.
- 24. Třetí skupina silných sloves a – u/ie/ – a.
- 25. Zpodstatnělá přídavná jména.
- 26. Ústní projev. (Lekce 9-14)
- Literatura
- povinná literatura
- FISCHER-MITZIVIRIS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAOU, 2009. So geht's noch besser zum ZD: Prüfungsvorbereitung Zertifikat Deutsch B1: Testbuch. Stuttgart: Klett. ISBN 978-3-12-675572-6.
- HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Z., 2013. Německý jazyk první. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
- CAHA, Z., 2010. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-87278-36-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžné hodnocení 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 55 Příprava na závěrečný test 20 32 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Průběžné hodnocení: 30 bodů (tj. 30 %, z~toho 25 bodů ústní zkoušení v~průběhu semestru a 5 bodů písemný projev v~průběhu semestru na téma zadané učitelem) - prezenční forma studia 30 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - prezenční forma 70 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - kombinovaná forma 100 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia:
Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
Kombinovaná forma studia:
Hodnocení pro kombinované studium se skládá ze závěrečného hodnocení. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 100 %
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude plněná, bude student automaticky klasifikován „F“ resp. „N“.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat online v reálném čase prostřednictvím MS Teams.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/NCJ_2a