NCJ_2 Německý jazyk II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2019
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
PaedDr. Eva Hořínková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Garance
PhDr. Jan Gregor, Ph.D.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NCJ_2/A6: Ne 24. 2. 11:25–12:55 E6, 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, Ne 10. 3. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, Ne 24. 3. 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, Ne 7. 4. 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, E. Hořínková
NCJ_2/S01: Po 8:00–9:30 E6, Pá 11:25–12:55 E6, E. Tomášková
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 80 ) && MAX_PREZENCNICH ( 70 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Úoveň B1. Obecné cíle: 1. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby student dovedl porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby student dovedl komunikovat v běžných životních situacích. 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby student rozuměl slyšenému textu z oblastí každodenního života. 4. rozvinout písemný projev tak, aby student dovedl popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a uměl stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech.
Výstupy z učení
Výstupní znalost absolventa předmětu odpovídá stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po absolvování předmětu NCJ_2 dokáže jeho absolvent porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. (více k tematickým okruhům viz Osnova). Dále si umí poradit ve většině situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří daným jazykem. Absolvent předmětu je připraven napsat jednoduchý souvislý text na téma, které zná nebo témata, která jsou středem jeho zájmu. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřesnosti, které však nebrání porozumění. Absolvent předmětu je schopen realizovat prezentaci na předem zadané všeobecné téma.
Osnova
  • 1. Zdraví 2. Móda, oblékání 3. Životopis 4. Studium, výchova, vzdělávání 5. Zaměstnání 6. Zajímavá místa v České republice 7. Praha 8. Hospodaření domácností, konzum (Lekce 10 - 17)
Literatura
    povinná literatura
  • Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3.
  • Fischer-Mitzivirus, A., Janke-Papanikolau, S.So geht´s noch besser zum Zertifikat Deutsch B1. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen. 2010. 183 s.ISBN 978312675571
    doporučená literatura
  • CAHA, Z. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 70 s. ISBN 978-80-87278-36-9.
  • CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Lernmaterialien für Deutsch II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3.
  • PROWE, Gunhild, SCHNEIDER, Jill, ROWLINSON, W., 1931-. The Oxford German Dictionary and Grammar. Dictionary Gunhild Prowe, Jill Schneider, grammar William Rowlinson. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2001. xix, 291 s. ISBN 0-19-860389-4.
  • SCHOLZE-STUBENRECHT, Werner, SYKES, J. B. Oxford german dictionary. W. Scholze-Stubenrecht, J. B. Sykes. 3rd. Oxford : Oxford University Press, 2008. xxxvii, 1751 s. ISBN 978-0-19-954568-1.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4050
krátký ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Hodnocení pro kombinované i denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Vyžadují se znalosti na úrovni B2- podle SERRJ pro jazyky. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního i kombinovaného studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021.