VŠTE:NCJ_2 Německý jazyk II - Informace o předmětu
NCJ_2 Německý jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NCJ_2/A7: Ne 1. 3. 9:40–11:10 A6, 11:25–12:55 A6, 13:05–14:35 A6, Ne 29. 3. 9:40–11:10 A6, 11:25–12:55 A6, 13:05–14:35 A6, Ne 5. 4. 9:40–11:10 A6, 11:25–12:55 A6, Ne 19. 4. 11:25–12:55 A6, 13:05–14:35 A6, J. Gregor
NCJ_2/S01: Út 8:00–9:30 N011, Út 9:40–11:10 N011, E. Tomášková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Úoveň B1. Obecné cíle: 1. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby student dovedl porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby student dovedl komunikovat v běžných životních situacích. 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby student rozuměl slyšenému textu z oblastí každodenního života. 4. rozvinout písemný projev tak, aby student dovedl popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a uměl stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech.
- Výstupy z učení
- Výstupní znalost absolventa předmětu odpovídá stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po absolvování předmětu NCJ_2 dokáže jeho absolvent porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. (více k tematickým okruhům viz Osnova). Dále si umí poradit ve většině situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří daným jazykem. Absolvent předmětu je připraven napsat jednoduchý souvislý text na téma, které zná nebo témata, která jsou středem jeho zájmu. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřesnosti, které však nebrání porozumění. Absolvent předmětu je schopen realizovat prezentaci na předem zadané všeobecné téma.
- Osnova
- 1. Volný čas
- 2. Koničky
- 3. Zkušenost s nemocí
- 4. Zdravý způsob života
- 5. Dovolená
- 6. Móda a oblékání
- 7. Nakupování
- 8. Životopis
- 9. Výchova a vzdělávání
- 10. Studium
- 11. Zaměstnání
- 12. Vlastní podnikání
- 13. Ústní pohovor (Lekce 9 - 14)
- Literatura
- povinná literatura
- Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3.
- Fischer-Mitzivirus, A., Janke-Papanikolau, S.So geht´s noch besser zum Zertifikat Deutsch B1. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen. 2010. 183 s.ISBN 978312675571
- doporučená literatura
- PROWE, Gunhild, SCHNEIDER, Jill, ROWLINSON, W., 1931-. The Oxford German Dictionary and Grammar. Dictionary Gunhild Prowe, Jill Schneider, grammar William Rowlinson. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2001. xix, 291 s. ISBN 0-19-860389-4.
- CAHA, Z. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 70 s. ISBN 978-80-87278-36-9.
- CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Lernmaterialien für Deutsch II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3.
- SCHOLZE-STUBENRECHT, Werner, SYKES, J. B. Oxford german dictionary. W. Scholze-Stubenrecht, J. B. Sykes. 3rd. Oxford : Oxford University Press, 2008. xxxvii, 1751 s. ISBN 978-0-19-954568-1.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 10 12 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 38 Příprava na závěrečný test 20 32 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Napsat závěrečný test a absolvovat průběžné hodnocení. Průběžné hodnocení se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B1 (ne pouze z~učebnice)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/NCJ_2