VŠTE:DOP_z Dopravní politika - Informace o předmětu
DOP_z Dopravní politika
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DOP_z/D6: So 17. 2. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, So 7. 4. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, So 12. 5. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, R. Kampf
DOP_z/P01: každé liché pondělí 9:40–11:10 A5, R. Kampf
DOP_z/S01: Po 13:05–14:35 B4, R. Kampf - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(70) && MAX_PREZENCNICH(120)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 190 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/190, pouze zareg.: 0/190 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s dopravní politikou jako důležitou součástí hospodářské politiky každého státu, zabývající se vztahy dopravy k ostatním odvětvím a celému národnímu hospodářství. Absolvent předmětu je schopen diskutovat o zásadních otázkách dopravní politiky ČR i dopravní politiky EU. Absolventi předmětu umí vyřešit konkrétní problémy spojené s dopravní politikou ČR v návaznosti na dopravní politiku EU. Umí formulovat závěry řešení vybraných problémů v oboru dopravy a logistiky v návaznosti na dopravní politiku. Znalosti a dovednosti absolventi dokáží aplikovat do praxe.
- Výstupy z učení
- - charakterizovat problémy dopravní politiky a analyzovat je v souladu se znalostmi o fungování státní správy a samosprávy; - samostatně získávat, interpretovat a předávat nejnovější poznatky o vývoji dopravního sektoru; - provádět základní ekonomické a statistické rozbory pro stanovení dopravních ukazatelů; - efektivně využívat teoretické znalosti v konkrétních podmínkách praxe a aplikuje je na oblasti veřejného a soukromého sektoru se zaměřením na dopravu.
- Osnova
- 1. Doprava a její význam, základní pojmy a názvosloví dopravě
- 2. Dopravní politika ČR
- 3. Evropská dopravní politika, Politika TEN-T
- 4. Zdroje dopravní politiky – NRP, H2020, SRUR,
- 5. Hlavní cíle, hlavní úkoly, nástroje DP
- 6. Financování dopravy (praktická výuka ve vybraném podniku)
- 7. Hodnocení projektů dopravní infrastruktury (praktická výuka ve vybraném podniku)
- 8. Rozvojové priority jednotlivých oborů – Sektorové strategie
- 9. Statistika, bezpečnost, výzkum v dopravě (praktická výuka ve vybraném podniku)
- 10. Státní politika životního prostředí (praktická výuka ve vybraném podniku)
- 11. Ekologie v dopravě, SUMP
- 12. Vztah dopravy a životního prostředí (praktická výuka ve vybraném podniku)
- 13. Politika územního rozvoje (praktická výuka ve vybraném podniku)
- Literatura
- doporučená literatura
- CAPROS, P.; MANTZOS, L.; PAPANDREOU, V.; TASIOS, N. European Energy and Transport: Trends to 2030 – Update 2007. Luxembourg: European Communities, 2008. 156 s. ISBN 978-92-79-07620-6
- PELTRÁM, A. a kol.: Dopravní politika, Nakladatelství Máchova kraje, 2003, ISBN 80-901730-6-3
- DRAHOTSKÝ, Ivo; ŠARADÍN, Pavel. Dopravní politika. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. 127 s. ISBN 80-7194-511-0
- ŽEMLIČKA, Z., LUKŠŮ, V. Dopravní politika. Jindřichův Hradec : VŠE, 1999. ISBN 80 – 7079 – 659 – 6
- ŽEMLIČKA, Zdeněk a Jaroslav MYNÁŘÍK. Doprava a přeprava. Vyd. 1. Praha: Pro Dopravní vzdělávací institut vydal Nadatur, 2008. Obsah Obsah - 2. díl info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
praktická výuka v rámci cvičeních ve vybraném dopravním podniku
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 62 Příprava na zkoušku 20 20 Semestrální projekt 32 32 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
projekt - semestrální 30 % - Podmínky testu
- Odevzdání a obhájení semestrálního projektu (dle Metodiky psaní odborných prací VŠTE) je předpokladem pro vykonání písemné zkoušky.
Za semestrální projekt lze získat maximálně 30 bodů průběžného hodnocení. Pokyny ke zpracování projektu určí vyučující na začátku semestru.
Za písemnou zkoušku lze získat maximálně 70 bodů. Celkové hodnocení vzniká součtem bodů za semestrální projekt a za písemnou zkoušku dle klasifikační stupnice:
A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Studenti v rámci cvičení zpracovávají semestrální projekt ve vybraném podniku, kdy probíhá výuka i mimo areál VŠTE. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Students are evaluating the semestral project in selected transport company.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2018/DOP_z