SA_N_PRP Project preparation and management

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
1/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Prerequisites consist in basic logistics terms.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The goal of the course is for students to acquire theoretical knowledge and broad and comprehensive expertise in project preparation and management. As part of the exercise, students will process and present case studies in the selected software.
Výstupy z učení
The student will gain theoretical knowledge and broad and comprehensive expertise in project preparation and management. Students can present case studies in softwares.
Osnova
  • 1. Introduction - (history and importance of project management, basic concepts and principles of project management) 2. Phases of the project life cycle - pre-project activities 3. Phases of the project life cycle - investment and implementation phases of the project 4. Project life cycle phase - operational phase of the project, project completion 5. Means and tools of project management 6. Methods to support project management 7. Project controlling 8. Project financing 9. Costs and prices in projects 10. Financial and economic analysis of the project, project finance management 11. Project risks and their management, project changes 12. Obligations and contract management 13. Human resources management
Literatura
    povinná literatura
  • DOLEŽAL, J. a kol., 2016. Projektový management: Komplexně, prakticky a podle světových standardů. ‎Grada Publishing a.s., 424 s. ISBN 978-80-247-5620-2.
    doporučená literatura
  • KAMPF, R. a kol. 2011. Projektový management v dopravě. 1. vyd. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 162 s. TRIBUN EU s. r. o., Brno.
  • Microsoft Official Academic Course, 2017. Microsoft Project 2016. Wiley, 324 s. 978-1119126409.
  • FIALA, P. 2002. Projektové řízení. Oeconomica, VŠE, ISBN 80-245-0048-0.
  • SVOZILOVÁ, A. 2006. Projektový management. Praha: Grada Publishing, ISBN 80-247-1501-5.
  • ALLEMAN, G. B., 2014. Performance-Based Project Management: Increasing the Probability of Project Success. Better World Books: Mishawaka, IN, U.S.A., 256 s. ISBN 978-0814433300.
  • DOLANSKÝ, V., MĚKOTA, V., NĚMEC, V. 1996. Projektový mangement. Grada Publishing, Praha. 375 s. ISBN 80-7169-287-5.
  • NĚMEC, V. 2002. Projektový management. Grada Publishing, Praha, 184 s. ISBN 80-247-0392-0.
  • FIALA, P. 2002. Projektové řízení. Oeconomica, VŠE, ISBN 80-245-0048-0.
  • KAMPF, R. 2011. Projektový management. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 72 s. Univerzita Pardubice.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Presentation of the Semester project1010
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1743
Příprava na závěrečný test2626
Semester project elaboration2525
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2626
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
Podmínky testu
The student is evaluated in the course during the teaching period in the ongoing evaluation (0-30 points), who deals with the elaboration of a semester work on a personal topic assigned by the teacher (up to 20 points) and it follows with the presentation of the topic in exercises (up to 10 points). )). During the examination period, information about students who take the written test is verified, and students can obtain up to 70 points. Comparative evaluation for continuous assessment and for the written exam is ensured according to the classification scale at VŠTE.
Informace učitele
Students can obtain up to 70 points from the final assessment. Comparative evaluation for continuous assessment and for the written exam is ensured according to the classification scale at the VŠTE.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022.