VŠTE:N_MAN Marketing management - Informace o předmětu
N_MAN Marketing management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2025
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MAN/K01: So 4. 10. 14:50–16:20 B2, So 13. 12. 13:05–17:35 B2, R. Dušek
N_MAN/P01: Út 14:50–16:20 B2, R. Dušek - Předpoklady
- nejsou vyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika - Ekonom výroby (program VŠTE, N_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět je zaměřen na pokročilé metody marketingového řízení (metody segmentace, marketingového výzkumu, brandingu) a nové přístupy v online marketingu a marketingu služeb.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí pojmu marketing management,
- ovládá marketingovou situační analýzu,
- umí využít marketingový výzkum ve specifických případech,
- umí segmentovat trh,
- analyzuje produkt jako základní nástroj marketingového mixu,
- analyzuje podnikatelské portfolio,
- umí využívat vhodné manažerské nástroje pro řízení podniku,
- rozumí online marketingovým strategiím,
- umí využít poznatky z marketingu služeb. - Osnova
- Přednášky
- 1. Úvod do studia marketing managementu.
- 2. Strategické marketingové řízení a marketingový plán.
- 3. Využití marketing managementu při tvorbě business modelů.
- 4. Specifické druhy marketingového výzkumu.
- 5. Osobnost spotřebitele, nákupní chování konečných spotřebitelů a organizací.
- 6. Produkt a řízení produktového portfolia.
- 7. Brand management.
- 8. Positioning a hodnota značky.
- 9. Online marketingové strategie.
- 10. Proces STP.
- 11. Vztahový marketing.
- 12. Marketing služeb.
- 13. Společenská zodpovědnost a etika v marketingu, nové trendy v podnikání.
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M. et al., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 9788027190645.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
- doporučená literatura
- KELLER, K. L., 2013. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-13-266425-7.
- CHLEBOVSKÝ, V., 2017. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0559-5.
- OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR, 2012. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0025-4.
- MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
- WESTWOOD, J., 2016. How to Write a Marketing Plan. London: Kogan Page. ISBN 978-0-7494-7571-0.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 Příprava na závěrečný test 38 53 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V závěrečném testu lze celkem získat 100 bodů tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test – 100 bodů (tj. 100 %) - Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího předmětu, v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2025/N_MAN