VŠTE:MAD_s Manažerské dovednosti - prakti - Informace o předmětu
MAD_s Manažerské dovednosti - praktiky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD. (přednášející)
Ing. Milan Talíř, MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAD_s/A3: Ne 29. 9. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 13. 10. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 15. 12. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, R. Kušnirová
MAD_s/E4: Ne 29. 9. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 13. 10. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 1. 12. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, R. Kušnirová
MAD_s/P01: St 11:25–12:55 B1, R. Kušnirová
MAD_s/S01: Čt 9:40–11:10 E7, R. Kušnirová
MAD_s/S02: Čt 8:00–9:30 E7, R. Kušnirová
MAD_s/S03: Čt 14:50–16:20 I301( spojená s I302), R. Kušnirová
MAD_s/S04: Čt 16:30–18:00 I301( spojená s I302), M. Talíř - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je vychovat budoucí úspěšné manažery, kteří dosahují příznivých výsledků prostřednictvím efektivní práce. Prostřednictvím dílčích praktik se studenti naučí analyzovat řešené problémy, rozhodovat, realizovat a koordinovat schopnosti a dovednosti v rámci jednotlivých manažerských funkcí ve vyučovacím procesu. Důraz je kladen na kontrolu a zpětnou vazbu od vyučujícího ke studentovi a naopak.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student umí:
1. osvojit si základní manažerské dovednosti,
2. ovládat a v praxi uplatňovat principy a zásady manažerských funkcí,
3. plánovat, organizovat, integrovat a měřit manažerské činnosti,
4. analyzovat řešené problémy a rozhodovat,
5. implementovat/realizovat a koordinovat manažerské funkce. - Osnova
- Přednášky:
- 1. Manažerské dovednosti – charakteristika, klasifikace.
- 2. Koncepční manažerské dovednosti.
- 3. Řídící manažerské dovednosti.
- 4. Organizační manažerské dovednosti.
- 5. Leadership a vedení týmu.
- 6. Rozhodovací manažerské dovednosti.
- 7. Technické manažerské dovednosti.
- 8. Komunikační manažerské dovednosti.
- 9. Využívání manažerských dovedností v oblasti řízení konfliktů.
- 10. Analytické manažerské dovednosti.
- 11. Využívání manažerských dovedností v oblasti delegování.
- 12. Finanční gramotnost manažerů.
- 13. Využívání manažerských dovedností v oblasti kontroly.
- Semináře:
- 1. Aplikace manažerských dovednosti v podnikové praxi.
- 2. Aplikace koncepčních dovednosti v manažerské praxi.
- 3. Aplikace řídících dovedností v manažerské praxi.
- 4. Aplikace organizačních dovedností v manažerské praxi.
- 5. Aplikace leadership a vedení týmu v manažerské praxi.
- 6. Aplikace rozhodovacích dovednosti v manažerské praxi.
- 7. Aplikace technických dovedností v manažerské praxi.
- 8. Aplikace komunikačních dovedností v manažerské praxi.
- 9. Aplikace manažerských dovedností v oblasti řízení konfliktů v manažerské praxi.
- 10. Aplikace analytických dovedností v manažerské praxi.
- 11. Aplikace manažerských dovedností v oblasti delegování v manažerské praxi.
- 12. Aplikace finanční gramotnosti v manažerské praxi.
- 13. Aplikace manažerských dovedností v oblasti kontroly v manažerské praxi.
- Literatura
- povinná literatura
- PAVLICA, K., JAROŠOVÁ, E. a R. B. KAISER, 2015. Vyvážený leadership. Dynamika manažerských dovedností. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-289-5.
- doporučená literatura
- WHETTEN, D. A. and K. S. CAMERON, 2016. Developming Management Skills. New York: Global Edition, 9/E. ISBN 978-12-9209- 748-0.
- GILLETTE, M., 2015. Mind Boss: Using the Tenets of Tough Thinking to Take Charge of Your Thoughts and Transform Your Life. New York: Outskirts. ISBN 978-14-7875-337-7.
- MAXWELL, J. C., 2017. Staňte se lídrem 101: co musí každý lídr umět. Praha: Euromedia. ISBN 978-80-7549-228-9.
- McGRATH, J. a B. BATES, 2015. 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7861-382-3.
- TRACY, B., 2016. 100 zákonů obchodního úspěchu. Praha: Synergie. ISBN 978-80-7370-360-8.
- HESS, D. W., 2018. Leadership by Engineers and Scientists: Professional Skills Needes to Success in a Changing World. New York: WILEY. ISBN 978-1-119-43659-1.
- PILAŘOVÁ, I., 2016. Leadership & management development: role, úlohy a kompetence managerů a lídrů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5721-6.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Případová studie 13 23 Příprava na průběžné hodnocení 26 52 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 39 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Proaktivní přístup na seminářích 5 %
Uplatnění prezentačních/komunikačních a manažerských dovedností na aplikačním příkladu z~uživatelského prostředí na vybrané téma formou ústní prezentace s~podporou informačních a komunikačních technologií 25 %
Případová studie 70 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
Proaktivní přístup na seminářích, zapojení do diskuse, analytické a kritické myšlení - 5 bodů (tj. 5 %)
uplatnění prezentačních/komunikačních a manažerských dovedností na aplikačním příkladu z~uživatelského prostředí na vybrané téma formou ústní prezentace s~podporou informačních a komunikačních technologií – 25 bodů (tj. 25 %)
Závěrečné hodnocení
Případová studie (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70–0) + body z~průběžného hodnocení (30–0): A 100-90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Účast ve výuce předmětu v prezenční i kombinované formě studia řeší samostatná vnitřní norma na VŠTE – Evidence docházky studentů na VŠTE. Informace pro studenty s ISP (individuálním studijním plánem) Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou odevzdávat z předmětu Manažerské dovednosti – praktiky vypracovanou Případovou studii (100 %). Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího předmětu Manažerské dovednosti – praktiky (kusnirova@vste.cz nebo talir@vste.cz). V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se studenti s ISP mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím e-mailu (kusnirova@vste.cz).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/MAD_s