VŠTE:B_ACJ_5a Anglický jazyk V - Informace o předmětu
B_ACJ_5a Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2025
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Pavlína Bartušková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_ACJ_5a/K02: So 4. 10. 9:40–11:10 D315, So 25. 10. 8:00–12:30 I317A, Ne 2. 11. 8:00–12:30 I317A, So 6. 12. 9:40–11:10 D315, P. Bartušková
B_ACJ_5a/S01: Út 9:40–11:10 E5, Pá 11:25–12:55 D415, P. Bartušková - Předpoklady
- znalost jazyka na úrovni B1+
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit studentovy znalosti nejen v oblasti lingvistické, ale také zlepšit jeho orientaci v anglicky psaných textech týkajících se specializované angličtiny „Business English“. Konkrétně jde o texty a s nimi spojené výrazy z oblasti ekonomie, lidských zdrojů, výrobního procesu, práva bankovnictví apod. Na konci předmětu se tedy studenti nejen orientují ve specifickém lexiku „Business English,“ ale jsou si rovněž vědomi úkladností angloamerického „business“ systému, jež je v mnoha případech odlišný od českého.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti:
- rozumět specifické slovní zásobě z oboru;
- umět se orientovat v základních rozdílech českého a angloamerického „business“ systému;
- disponovat slovní zásobou a znalostmi přesahujícími rámec běžné každodenní komunikace; je schopen vést rozhovor na odborné úrovni;
- schopni komunikovat se zahraničními institucemi a firmami v oblasti odborných témat probraných v rámci kurzu;
- umět popsat jak provádět různé činnosti a uvést podrobné pokyny;
- schopni porovnat výhody a nevýhody českého a angloamerického „business“ systému. - Osnova
- Osnova předmětu:
- 1. Company Structures (1);
- 2. Company Structures (2)
- 3. Levels of Management
- 4. Types of Companies
- 5. Finance Department and its Roles
- 6. Human Resources and Recruitment;
- 7. Marketing
- 8. Research and Development;
- 9. Production
- 10. Company Performance;
- 11. Dissolution, Liquidation and Bankruptcy (Winding-Up a Company);
- 12. Labour Law
- 13. Banking
- Literatura
- povinná literatura
- POWELL, M., 2013. In Company Intermediate 3.0.: Class Audio CD. [s. l.]: MacMillan. ISBN 978-0-230-45528-3.
- MASCULL, B., 2010. Business Vocabulary in Use: Intermediate with answers and CD-ROM 2nd Edition. The United Kingdom: Cambridge. ISBN 978-0-521-74862-9
- doporučená literatura
- TULLIS, G. and T. TRAPPE, 2010. New Insight into Business. The United Kingdom: Cambridge. ISBN 978-0-582-84887-0
- CHROMÁ, M. et al, 2011. New Introduction to Legal English II. Revised edit. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2007-7
- LATHAM-KOENIG, C., and C. OXENDEN, 2019. English File Upper Intermediate, 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-455840-2
- MURPHY, R. and T. TRAPPE, 2015. English Grammar in Use 4th Edition – Book with answers. The United Kingdom: Cambridge. ISBN 978-1-107-53933-4.
- Organizační formy výuky
- seminář
cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 14 14 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 42 Příprava na závěrečný test 16 30 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v IS - 70 % (tj. 70 bodů) - Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Na výuce se požaduje aktivní účast studentů Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru.
Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2025/B_ACJ_5a