VŠTE:BSA_ACJ_3 Anglický jazyk III - Informace o předmětu
BSA_ACJ_3 Anglický jazyk III
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Petra Bláhová (přednášející)
Mgr. Olga Kendall (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Pavlína Bartušková (pomocník)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník) - Garance
- Mgr. Pavlína Bartušková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_ACJ_3/A3: So 12. 10. 14:50–16:20 E7, 16:30–18:00 E7, Ne 27. 10. 14:50–16:20 E6, 16:30–18:00 E6, So 9. 11. 11:25–12:55 E6, 13:05–14:35 E6, So 14. 12. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, K. Sidibe
BSA_ACJ_3/S01: St 13:05–14:20 E6, Pá 16:30–18:00 D215, P. Bláhová - Předpoklady
- znalost jazyka na úrovni B1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření a prohloubení jazykových dovedností a znalostí z úrovně B1 na B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky, osvojení si všeobecné slovní zásoby a dovedností v kategorii poslechu, čtení, konverzaci i písemném projevu (v rozsahu lekcí 1 - 5 povinné literatury). Po úspěšném absolvování předmětu studenti rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáží sledovat výměnu názorů a zapojit se do diskuze na obecné téma. Rozumí většině televizních zpráv a programů týkajících se aktuálních témat, článkům a zprávám zabývající se současnými problémy, rozumí textům současné prózy. Dokáží se účastnit rozhovoru plynule a spontánně, jsou schopni se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni:
- formulovat komplexní dotazy a vysvětlit dané problémy;
- poskytnout bez jakékoli přípravy konkrétní informace požadované v rozhovoru či konzultaci;
- shrnout či vyjádřit (ústně nebo písemně) svůj názor na povídku, článek, diskusi či dokumentární pořad a podrobně odpovědět na další otázky;
- provést připravený rozhovor, poslouchat a ověřit uvedené informace, ačkoliv může být občas nutné požádat o zopakování, pokud odpověď druhé osoby bude rychlá nebo delší;
- popsat jak provádět různé činnosti a uvést podrobné pokyny;
- vysvětlovat stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení.
- umí napsat srozumitelné texty na širokou škálu témat, napsat pojednání nebo zprávy, obhajovat či vyvracet určitý názor - Osnova
- Osnova předmětu:
- 1. Otázky a odpovědi, osobnosti;
- 2. Pomocná slovesa
- 3. Pověry, záhady
- 4. Životní změny, práce, pracovní pohovor, peníze
- 5. Předpřítomný čas prostý a průběhový
- 6. Zdraví a nemoci, úrazy, první pomoc;
- 7. Vztahy, stereotypy
- 8. Móda;
- 9. Dopravní prostředky
- 10. Vyprávění v minulosti, vyprávěcí časy;
- 11. Krátké příběhy, zprávy;
- 12. Předminulý čas průběhový
- 13. Literatura
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C., and C. OXENDEN, 2019. English File Upper Intermediate, 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-455840-2
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
- Náhradní obsah: MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- Organizační formy výuky
- seminář
cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 14 14 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 42 Příprava na závěrečný test 16 30 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1+ dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
- Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Na výuce se požaduje aktivní účast studentů Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru.
Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/BSA_ACJ_3