D 2011

Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic

MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁ

Basic information

Original name

Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic

Name in Czech

Privátní značky a jejich vnímání spotřebiteli v České republice

Authors

MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁ

Edition

České Budějovice, Market Failure – the Role of Government and Enterprise Economy, 21 pp. 2011

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

English

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87278-65-9

Keywords (in Czech)

privátní značka; maloobchod; spotřebitel

Keywords in English

private labels; retail; consumer

Tags

Changed: 21/12/2011 12:09, Mgr. Michaela Votavová

Abstract

In the original language

Very tough fight for customers in retail trade is reflected by strong growth in the number of products sold under private labels that are currently becoming an important factor in business competitiveness. These are brands that are produced and offered by retail under its own name or brand. Range of retail brands is very extensive. While in the past, they were offered primarily as a low cost alternative to national and international brands, nowadays, these products have been competing with them at a higher price level as a so-called standard or premium private label. Aim of this paper is to analyze and discuss the relationship of Czech consumers to these private brands

In Czech

Příspěvek se zabývá rostoucím významem privátních značek a jejich využíváním v současném konkurenčním prostředí českého maloobchodu. Poukazuje na trendy v rozvoji privátních značek v obchodních řetězcích a zdůrazňuje jejich specifickou roli jako nástroje konkurenceschopnosti. V další části příspěvek seznamuje s dílčími výsledky analýzy vnímání privátních značek českými spotřebiteli, která vychází z provedeného dotazníkového šetření 450 respondentů, které proběhlo na podzim roku 2010. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.

Files attached

MF_-_Consumer_Perception_of_Private_Label_Brands.pdf
Request the author's version of the file