2011
Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic
MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁZákladní údaje
Originální název
Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic
Název česky
Privátní značky a jejich vnímání spotřebiteli v České republice
Autoři
MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁ
Vydání
České Budějovice, Market Failure – the Role of Government and Enterprise Economy, 21 s. 2011
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87278-65-9
Klíčová slova česky
privátní značka; maloobchod; spotřebitel
Klíčová slova anglicky
private labels; retail; consumer
Štítky
Změněno: 21. 12. 2011 12:09, Mgr. Michaela Votavová
V originále
Very tough fight for customers in retail trade is reflected by strong growth in the number of products sold under private labels that are currently becoming an important factor in business competitiveness. These are brands that are produced and offered by retail under its own name or brand. Range of retail brands is very extensive. While in the past, they were offered primarily as a low cost alternative to national and international brands, nowadays, these products have been competing with them at a higher price level as a so-called standard or premium private label. Aim of this paper is to analyze and discuss the relationship of Czech consumers to these private brands
Česky
Příspěvek se zabývá rostoucím významem privátních značek a jejich využíváním v současném konkurenčním prostředí českého maloobchodu. Poukazuje na trendy v rozvoji privátních značek v obchodních řetězcích a zdůrazňuje jejich specifickou roli jako nástroje konkurenceschopnosti. V další části příspěvek seznamuje s dílčími výsledky analýzy vnímání privátních značek českými spotřebiteli, která vychází z provedeného dotazníkového šetření 450 respondentů, které proběhlo na podzim roku 2010. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.