Information System VŠTE

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2014

    1. KUČERA, Lukáš. New technology in Czech Retailing: Self-scaning system. In Dokbat 2014 : sborník příspěvků. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. p. nestránkováno, 6 pp. ISBN 978-80-7454-339-5. 2014.
      Name in Czech: Nové technologie v tuzemském retailingu – Systém Scan&Go
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Retailing; Self-checkout system; Scan & Go system; Customer; Mobile shopping

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 11/7/2014 08:54.
    2. KUČERA, Lukáš. Věrnostní program jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti hotelu (Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel). In Aktuální problémy cestovního ruchu : ”CESTOVNÍ RUCH A JEHO DOPADY NA SPOLEČNOST„ / Topical Issues of Tourism : ”TOURISM AND ITS IMPACTS ON SOCIETY„. 1. vyd. Jihlava: COLL POLYTECHNICS JIHLAVA. p. 119-125. ISBN 978-80-87035-87-0. 2014.
      Name (in English): Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel
      RIV/75081431:_____/14:00000399 Proceedings paper. Economics. Czech. Czech Republic.
      Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Competitiveness; hospitality market; independent regional hotel; loyalty program

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 13/4/2015 15:50.
    3. KUČERA, Lukáš. Využití manažerských informačních systémů ve sféře hotelnictví (Management information system use in hotel industry). In Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu : sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová Brno. p. 97-102. ISBN 978-80-87300-55-8. 2014.
      Name (in English): Management information system use in hotel industry
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Hotel industry; Management Information Systems (MIS); MIS Modules; Hotel Information Systems (HIS); HIS modules

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 10/7/2014 10:44.

    2013

    1. ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Stanislav MARTINÁT, Jaroslav KNOTEK, Tomáš KUČERA, Zuzana BALOUNOVÁ, White BARAVALLE and Josef RAJCHARD. A model for the identification of areas favourable for the development of tourism: A case study of the Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions (Czech Republic). Moravian Geographical Reports. Brno: Academy of Sciences of the Czech Republic, roč.21, č.1, p. 25-40. ISSN 1210-8812. 2013.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:35.
    2. NAVRÁTIL, Josef, Kamil PÍCHA and Ladislav SKOŘEPA. Assessment of the results of the strategic orientation on regional and local products in food retail. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendeleianae Brunensis. 61(4), p. 1061-1068, 2013.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 22/1/2015 10:09.
    3. MULAČOVÁ, Věra, Larissa KOTOVA and Maxim PONOMAREV. Basis of Innovational Development of Russian Economy – Restructuring of the labour market. Inovacii investicii. Moskva, vol. 2013, 3., p. 2-4. ISSN 2307-180X. 2013.
      Name in Czech: Základ inovačního rozvoje ruské ekonomiky – restrukturalizace trhu práce
      Economics. English. Russian Federation.
      Keywords in English: labour market; average salary; unemployment

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 22/7/2013 13:33.
    4. MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ and Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století (Trade Business in the 21st Century). 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 520 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4. 2013.
      Name (in English): Trade Business in the 21st Century
      RIV/75081431:_____/13:00000341 Textbook. Economics. Czech. Czech Republic.
      Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bednářová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Simotová, Vendula (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Slabá, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/4/2014 14:17.
    5. MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Larissa KOTOVA and Maxim PONOMAREV. Trends of European labour market development in crisis and post crises period. Innovacii i investicii. Moskva, No 7, p. 114-121. ISSN 2307-180X. 2013.
      Name in Czech: Trendy vývoje evropského trhu práce v krizovém a postkrizovém období
      Economics. English. Russian Federation.
      Keywords in English: labour market; unemployment; employment rate; unemployment rate; youth unemployment rate; average nominal and real wage

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 20/1/2014 11:53.

    2012

    1. KUČERA, Lukáš. Analýza atraktivity věrnostních programů obchodních řetězců (The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains). Logos polytechnikos. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, roč. 3, No 3, p. 69-78. ISSN 1804-3682. 2012.
      Name (in English): The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Retail chain; customer loyalty; loyalty program attractiveness; benefits; questionnaire

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:13.
    2. MULAČOVÁ, Věra and Ludmila OPEKAROVÁ. E-learningové moduly pro výuku i praxi (E-learning Modules for Education and Business). In Tvorba e-learningových opor na VŠ : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. p. 91-97. ISBN 978-80-87035-54-2. 2012.
      Name (in English): E-learning Modules for Education and Business
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: e-learning; learning modules; project; retail; sustainable development

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 25/4/2012 15:20.
    3. NAVRÁTIL, Josef, Kamil PÍCHA, Jana NAVRÁTILOVÁ, Roman ŠVEC and Hana DOLEŽALOVÁ. Image as the elements of attractiveness of the destinations of the nature-oriented tourism. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, vol. 60, No 4, p. 281-288, 7 pp. ISSN 1211-8516. 2012.
      Name (in English): Image as the elements of attractiveness of the destinations of the nature-oriented tourism.
      Economics. English. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:34.
    4. ŠVEC, Roman, Kamil PÍCHA, Leoš VÍTEK, Hana DOLEŽALOVÁ and Josef NAVRÁTIL. Maloobchodní tržby v České republice a Evropské unii a komparace vývoje. Acta Universitatis Bohemiae Meridionales. Vol.15, No.2, p. 4-21. ISSN 1212-3285. 2012.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 09:04.
    5. PÍCHA, Kamil, Leoš VÍTEK, Hana DOLEŽALOVÁ, Josef NAVRÁTIL and Roman ŠVEC. Maloobchodní tržby v České republice a Evropské unii a komparace vývoje (Retail sales in the Czech Republic and the European Union and the comparison of the development). Acta Universitatis Bohemiae Meridionales. České Budějovice, vol. 15, No 2, p. 3-13. ISSN 1212-3285. 2012.
      Name (in English): Retail sales in the Czech Republic and the European Union and the comparison of the development

      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 18/11/2014 12:00.
    6. KUČERA, Lukáš. Nové trendy v CRM software (New trends in CRM software). In Hana Vojáčková. Trendy a technologie 2012 : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. p. 62-66. ISBN 978-80-87035-63-4. 2012.
      Name (in English): New trends in CRM software
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: CRM; trends; customer; software

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:14.
    7. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium. 2. aktualiz. a dop. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 81 pp. ISBN 978-80-7468-023-6. 2012.
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 16/4/2012 13:06.
    8. ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL and Kamil PÍCHA. The Impact of the Location on the Price Offered by Accommodation Establishments in Urban Areas. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2012.

      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:33.
    9. ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA and Vivian BARAVALLE. The perception of the quality of acomodation establishments´ product. Deturope. Central European Journal of Regional Development and Tourism. p. 4-21. ISSN 1821-2506. 2012.
      Name (in English): The perception of the quality of acomodation establishments´ product.
      Economics. English. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:32.
    10. KUČERA, Lukáš. Věrnost zákazníka jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v retailových firmách (Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains). In Ladislav Šiška. Konkurence. sborník z konference. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. p. 58-67. ISBN 978-80-87035-53-5. 2012.
      Name (in English): Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: retail chain; customer; database; CRM; loyalty

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:15.

    2011

    1. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Consumer perception of private label brands in the Czech Republic. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, roč. 4, No 2, p. 43-52. ISSN 1802-503X. 2011.
      Name in Czech: Vnímání privátních značek spotřebiteli v České republice
      RIV/75081431:_____/11:00000250 Article in a journal. Economics. English. Czech Republic.
      Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: private labels; retail; consumer; economic; standard and premium private labels; knowledge and awareness of private brands
      Reviewed: yes

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 24/1/2012 16:36.

    2010

    1. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium (Trade activity II). 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 73 pp. ISBN 978-80-87278-58-1. 2010.
      Name (in English): Trade activity II
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: strategic management of trade activities; foreign trade

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/3/2011 14:57.
Displayed: 29/3/2024 13:30