Filter publications

    2018

    1. VARGOVÁ, Mária. MULTIMEDIÁLNE PROSTRIEDKY VO VZDELÁVANÍ (MULTIMEDIA IN EDUCATION). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2018, vol. 6, No 1, p. 183-188. ISSN 1339-3189.
    2. VARGOVÁ, Mária. TECHNICKÁ TERMINOLÓGIA VO VYSOKOŠKOLSKOM VZDELÁVANÍ V TECHNICKÝCH ODBOROCH (MULTIMEDIA IN EDUCATION). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2018, vol. 6, No 1, p. 189-194. ISSN 1339-3189.

    2017

    1. KRÁTKÁ, Jana and Mária VARGOVÁ. Sharing Tacit Knowlege Through Narratives In Project Risk Management. Online. In Khalid S. Soliman. IBIMA. Vienna: International Business Information Management Association (IBIMA), 2017, p. 1066-1075. ISBN 978-0-9860419-7-6.
    2. VARGOVÁ, Mária and Aleksander PIECUCH. Vzdelávanie žiakov stredných odborných škôl s využitím IKT (Education of pupils of secondary vocational schools using ICT). Edukacja – Technika – Informatyka. Rzeszów: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO, 2017, vol. 21, No 3, p. 130-134. ISSN 2080-9069.

    2015

    1. KUČERKA, Daniel, Ludmila OPEKAROVÁ, Roman HRMO and Monika KARKOVÁ. Communication in educational practice. Open Online Journal of Research and Education. Baden: Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2015, Neuveden, No 4, p. 160-166. ISSN 2313-1640.
    2. PODAŘIL, Martin, Ján KMEC and Daniel KUČERKA. Computer Aided Design Systém and its Acquisitions for the Professional Literacy of Students. Open Online Journal of Research and Education. Baden: Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2015, Neuveden, No 4, p. 189-193. ISSN 2313-1640.
    3. HRUŠKOVÁ, Lenka. Determinanty ovlivňující jazykovou výuku (Determinants of language teaching). In Cudzej jazyka v premenách času V. 1. vyd. Bratislava: Ekonóm, 2015, p. 121-128. ISBN 978-80-225-4132-9.

    2014

    1. HRUŠKOVÁ, Lenka. Osobnost učitele a jeho vyučovací styl jako nejmocnější nástroje ovlivňování žáků ve výukovém procesu na základní škole (Personality of the Teacher and his teaching style as the the most powerful tools to influence pupils in the leaning process at primary School). In Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ : sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2014, p. 35-45. ISBN 978-80-210-6889-6.
    2. KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN. Vzdelávaní žáků so špecifickými poruchami učení (Education of students with specific learnin disorders). In Rosková Lenka. Lidská práva v proměnách času : sborník příspěvků. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2014, p. 38-45. ISBN 978-80-7394-453-7.

    2013

    1. KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR and Martin PODAŘIL. Didactic means and their use at technical universities. Acta Technologica Dubnicae. Dubnica: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2013, vol 3, No 2, p. 80-88. ISSN 1338-3965.
    2. KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁ. Didactics, didactic technology and their usage in lessons of english language. In The 4th International Scientific Conference Applied Natural Sciences 2013. 2013. ISBN 978-80-8105-501-0.
    3. KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ and Štefan HUSÁR. Didactics, teaching resources and their using at lessons of English language in Czech Republic. In Miroslav Ondrejovič, Peter Nemeček. The 4th International Scientific Conference in V4 Countries Applied Natural Sciences 2013: sborník příspěvků. 1. vyd. Trnava: University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2013, p. 345-350. ISBN 978-80-8105-502-7.
    4. KUČERKOVÁ, Monika and Daniel KUČERKA. Didactics, teaching technology and their using at the lessons of english language in Slovak Republic. Online. In Language and the environment : sborník přednášek. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyźsza Szkoła Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski, 2013, p. 295-303, 14 pp. ISBN 978-83-61401-88-9.
    5. RUSNÁKOVÁ, Soňa, Daniel KUČERKA, Štefan HUSÁR, Roman HRMO, Monika KUČERKOVÁ and Vladimír RUSNÁK. Education in Composite Materials. In 16th International Conferance on Interactive Collaborative Learning, ICL 2013. 1. vyd. Kazaň: IEEE Computer Society, 2013, p. 213-218. ISBN 978-1-4799-0152-4. Available from: https://dx.doi.org/10.1109/ICL.2013.6644572.
    6. KUČERKOVÁ, Monika and Daniel KUČERKA. Engineering pedagogy and international society for engineering pedagogy. Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyźsza Szkoła Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski, 2013, p. 326-335. ISBN 978-83-61401-88-9.
    7. KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁ. Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov. (The use of technology in the lessns of vocational subjects.). In Andres Pavel, Vališová Alena a kol. Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků. 1. vyd. Praha: Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze, 2013, 10 pp. ISBN 978-80-01-05287-7.
    8. KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁ. Využívanie didaktickej techniky na hodinách slovenského jazyka (The use of technology in teaching hours Slovak language). In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů : sborník anotací. 2013. ISBN 978-80-7435-252-2.

    2012

    1. KUČERKA, Daniel and Monika KUČERKOVÁ. Analýza vzdelávania pedagogických pracovníkov na základných a stredných školách v Slovenskej republike (The analysis of education of pedagogical workers at primary and secondary schools in The Slovak republic). In Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. 119-129. ISBN 978-80-7468-055-7.
    2. HRMO, Roman, Daniel KUČERKA and Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ. Developing the Information Competencies via E-learning and Assessing the Qualities of E-learning Text. In International Collaborative Learning : International Conference. 1. vyd. Villach: Graz University of Technology, AT, 2012, 4 pp. ISBN 978-1-4673-2426-7.
    3. GANGULY, Prabir. Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students. In Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. 130-135. ISBN 978-80-7468-055-7.
Display details
Displayed: 27/12/2024 03:18