Informační systém VŠTE

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2019

    1. CAHA, Zdeněk, Johann FALTERMEIER, Jan GREGOR, Xenia JUSTUS, Alena KAJANOVÁ, Jiří MÁCHA, Veronika MACHOVÁ, Petra MARTÍŠKOVÁ, Lukáš POLANECKÝ, Michal RUSCHAK, Sean Patrick SASSMANNSHAUSEN, Marie SLABÁ, František STELLNER, Jarmila STRAKOVÁ, Michal ŠUTA, Roman ŠVEC, Jan URBAN, Jan VÁCHAL, Velková VENDULA a Marek VOKOUN. Handbuch für Unternehmensgründer. 1. vyd. České Budějovice, Czech Republic: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 64 s. ISBN 978-80-7468-140-0. 2019.
    2. CAHA, Zdeněk, Johann FALTERMEIER, Jan GREGOR, Xenia JUSTUS, Alena KAJANOVÁ, Jiří MÁCHA, Veronika MACHOVÁ, Petra MARTÍŠKOVÁ, Lukáš POLANECKÝ, Michal RUSCHAK, Patrick Sean SASSMANNSHAUSEN, Marie SLABÁ, František STELLNER, Jarmila STRAKOVÁ, Michal ŠUTA, Roman ŠVEC, Jan URBAN, Jan VÁCHAL, Velková VENDULA a Marek VOKOUN. Lexikon pojmů z oblasti podnikatelských kompetencí. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 102 s. ISBN 978-80-7468-138-7. 2019.
    3. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Roman ŠVEC a Marie SLABÁ. Online Shopping and Reading E-Shops’ Terms and Conditions. In Khalid S. Soliman. Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 682-690. ISBN 978-0-9998551-2-6. 2019.
    4. SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ a Roman ŠVEC. Stakeholder Identification and Selection – Two Steps of Stakeholder Analysis For Management Strategic Decision-Making. In Khalid S. Soliman. Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 1556-1564. ISBN 978-0-9998551-2-6. 2019.

    2018

    1. SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ a Roman ŠVEC. Advertising at Media Market – Evidence from the Czech Republic. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 1808-1816. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
    2. ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ a Marie SLABÁ. Comparison of Asian Tourists’ Preferences on the Basis of Their Destination in the Czech Republic. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 8336-8344. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
    3. ŠVEC, Roman, Marie SLABÁ a Petra MARTÍŠKOVÁ. DIFFERENCE IN GUESTS’ PREFERENCES OF GLOBALLY OPERATING AND LOCAL ACCOMMODATION FACILITIES. In prof. Ing. Tomas Kliestik, Ph.D. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. 1st edition. Zilina, Slovakia: ZU – UNIVERSITY OF ZILINA. s. 390-397, 2926 s. ISBN 978-80-8154-249-7. 2018.
    4. SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ a Roman ŠVEC. E-commerce and online purchasing in the Czech Republic. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 7015-7023. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
    5. SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ a Roman ŠVEC. Factors Influencing Customer Loyalty towards Private Labels. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 2150-2159. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
    6. SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ, Roman ŠVEC a Michaela KOUBKOVÁ. Faktory ovlivňující využívání internetového bankovnictví pro stanovení profilu cílového segmentu internetového bankovnictví. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 6, č. 4, s. 115-121. ISSN 1339-3189. 2018.
    7. ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ a Marie SLABÁ. Guests' Preferences of Local Accommodation Facilities in Relation to the Preference of Other Guests. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 6502-6508. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
    8. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Roman ŠVEC a Marie SLABÁ. PERCEIVED SENSITIVITY OF PERSONAL DATA IN THE GLOBALISED WORLD: COMMON PERSONAL DATA AND HEALTH-RELATED DATA. In prof. Ing. Tomas Kliestik, Ph.D. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. 1st edition. Zilina, Slovakia: ZU – UNIVERSITY OF ZILINA. s. 2229-2236, 2926 s. ISBN 978-80-8154-249-7. 2018.
    9. ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ, Marie SLABÁ a Valentýna ŠKRABÁLKOVÁ. Preference seniorů na trhu cestovního ruchu. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 6, č. 4, s. 104-114. ISSN 1339-3189. 2018.
    10. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC. REKLAMA KOLEM NÁS POHLEDEM PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 6, č. 2, s. 91-103. ISSN 1339-3189. 2018.
    11. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Roman ŠVEC a Marie SLABÁ. The Impact of the Consumers’ Limited Time on the Character of Their Decision: Theoretical Point of View on the Rationality of the Decision. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 2402-2411. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
    12. SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ a Roman ŠVEC. The Impact of the Economic Crisis on the Development of the Number of Accommodation Establishments in V4 Countries. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020, Proceedings of the 31st International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 4796-4803. ISBN 978-0-9998551-0-2. 2018.
    13. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Roman ŠVEC a Marie SLABÁ. Theoretical Point of View on (UN) Conscious Decision-Making, Decision Quality and Decision Costs. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 7511-7519. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
    14. ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ a Marie SLABÁ. Tourist Preferences in Cesky Krumlov (Czech Republic) Depending on the Country of Their Origin. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020, Proceedings of the 31st International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Milan, Italy: Internationa Business Information Management Association (IBIMA). s. 4322-4331. ISBN 978-0-9998551-0-2. 2018.
    15. SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ a Roman ŠVEC. Usage of Urgency Variable in Marketing Communication of Colleges. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020, Proceedings of the 31st International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 4804-4810. ISBN 978-0-9998551-0-2. 2018.
    16. SLABÁ, Marie. Vliv ekonomické krize na vývoj prodejní ceny cukrové čepy jako základního nástroje marketingového mixu. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 6, č. 5, s. 187-193, 6 s. ISSN 1339-3189. 2018.
    17. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Roman ŠVEC, Marie SLABÁ a Jana ŘÍHOVÁ. Vnímaná citlivost vybraných osobních údajů: údaje o sociokulturních faktorech a osobní ekonomické situaci. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 6, č. 4, s. 95-103. ISSN 1339-3189. 2018.

    2017

    1. SLABÁ, Marie. APLIKACE STAKEHOLDER MANAGEMENTU A TEORIE STAKEHOLDER SALIENCE V MANAGEMENTU VYSOKÝCH ŠKOL. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 5, č. 3, s. 101-110. ISSN 1339-3189. 2017.
    2. BŘEZINOVÁ, Monika a Marie SLABÁ. EXTERNAL COMMUNICATION OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES IN THE REGION OF SOUTH BOHEMIA. Mladá veda (Young Science). Prešov, Slovensko: Vydavateľstvo UNIVERSUM, Roč. piaty, číslo 3, s. 1-8, 9 s. ISSN 1339-3189. 2017.
    3. SLABÁ, Marie. Komparace postoje firem A JEJICH ZÁKAZNÍKŮ K CSR AKTIVITÁM. Mladá veda (Young Science). Prešov, Slovensko: Vydavateľstvo UNIVERSUM, roč. 5, č. 1, s. 105-112. ISSN 1339-3189. 2017.
    4. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC. KONTROVERZNÍ TÉMATA V REKLAMĚ Z POHLEDU PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 5, č. 6, s. 12-23. ISSN 1339-3189. 2017.
    5. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC. SPOLEČENSKÁ ROLE REKLAMY OČIMA PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 5, č. 3, s. 72-85. ISSN 1339-3189. 2017.
    6. SLABÁ, Marie a Petra MARTÍŠKOVÁ. ZNAČKY JAKO KLÍČOVÁ SOUČÁST MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE A JEJICH VÝVOJ V KONTEXTU MEZINÁRODNÍCH ŽEBŘÍČKŮ. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 5, č. 6, s. 113-121. ISSN 1339-3189. 2017.

    2016

    1. SLABÁ, Marie. Analýza marketingových aktivit a řízení vztahů se stakeholdery malých a středních podniků. In Jihočeský kraj v globální ekonomice. 1. vydání. Praha: SETOUTBOOKS.CZ. s. 169-178. ISBN 978-80-86277-82-0. 2016.
    2. SLABÁ, Marie. Comparative analysis of stakeholder groups in selected sectors. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, Proceedings of The 28th International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Seville, Spain: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 3822-3839. ISBN 978-0-9860419-8-3. 2016.
    3. SLABÁ, Marie. Identification of Stakeholder Profile for Developing Targeted Communication. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, Proceedings of The 27th International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Milan, Italy: Internationa Business Information Management Association (IBIMA). s. 3301-3311. ISBN 978-0-9860419-6-9. 2016.
    4. SLABÁ, Marie a Ivana ČERTICKÁ. Katedra cestovního ruchu a marketingu. In M. Vochozka, J. Váchal, F. Stellner. Deset let Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. 1. vydání. Praha: Setoutbooks. s. 179-190. ISBN 978-80-86277-83-7. 2016.
    5. SLABÁ, Marie. Perception of Chinese brands in the Czech Republic. In North China University Of Technology. Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe. China: Neuveden. s. 21-29. ISBN 978-7-5103-1428-5. 2016.
    6. SLABÁ, Marie. STAKEHOLDER POWER-INTEREST MATRIX AND STAKEHOLDER-RESPONSIBILITY MATRIX IN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY. In Tomáš Löster, Tomáš Pavelka. The 8th International Days of Statistics and Economis. Neuveden: Melandrium. s. 1366-1374. ISBN 978-80-87990-02-5. 2016.
    7. SLABÁ, Marie. Stakeholder profile and stakeholder mapping of SMEs. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vol. 9, č. 1, s. 124-139. ISSN 1805-9112. 2016.
    8. SLABÁ, Marie. Students as a Specific Segment of Banking Sector - Case Study. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth; Proceedings of The 27th International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Milan, Italy: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 3290-3300. ISBN 978-0-9860419-6-9. 2016.
    9. SLABÁ, Marie. The Importance of Stakeholders in Services case study in the Czech market. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, Proceedings of The 28th International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Seville, Spain: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 3808-3821. ISBN 978-0-9860419-8-3. 2016.

    2015

    1. SLABÁ, Marie. Advertising in Chinese Markets. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference. 1. vyd. Norristown: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 941-951. ISBN 978-0-9860419-5-2. 2015.
    2. SLABÁ, Marie a Hudečková QI. Analysis of development of the most valuable brands in the world and the most valuable brands in China. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, roč. 8, č. 1, s. 49-59. ISSN 1805-9112. 2015.
    3. SLABÁ, Marie. Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference. INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH. Norristown: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 932-940. ISBN 978-0-9860419-5-2. 2015.
    4. SLABÁ, Marie. Multidimensional maps in Stakeholder Circle Methodology: case study in the tertiary education in the Czech Republic. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth. 1. vydání. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 557-564. ISBN 978-0-9860419-4-5. 2015.
    5. SLABÁ, Marie. Podnikové řízení I. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 133 s. ISBN 978-80-7468-077-9. 2015.
    6. ŠVEC, Roman a Marie SLABÁ. Podniky cestovního ruchu 1 : vysokoškolská učebnice. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 145 s. ISBN 978-80-7468-086-1. 2015.
    7. ŠVEC, Roman, Marie SLABÁ a Petra SOLAROVÁ. Podniky cestovního ruchu 2 : Vysokoškolská učenice. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-096-0. 2015.
    8. SLABÁ, Marie, Roman ŠVEC, Qi. HUDEČKOVÁ a Lukáš KUČERA. Postavení Číny v mezinárodním obchodě : vysokoškolská učebnice. 2., rozšířené vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 177 s. ISBN 978-80-7468-091-5. 2015.
    9. SLABÁ, Marie. Projekt 1. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 143 s. ISBN 978-80-7468-078-6. 2015.
    10. SLABÁ, Marie. Stakeholder Groups of Public and Private Universities in the Czech Republic - Identification, Categorization and Prioritization. Review of Economic Perspectives. Berlín: De Gruyter Open Ltd, vol 15., č. 3, s. 305-326. ISSN 1213-2446. doi:10.1515/revecp-2015-0022. 2015.
    11. SLABÁ, Marie. Strategický management. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 162 s. ISBN 978-80-7468-076-2. 2015.

    2014

    1. SLABÁ, Marie. Analýza webových stran vybraného hotelu v českých budějovicích – případová studie. In Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu : sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová Brno. s. 195-203. ISBN 978-80-87300-56-5. 2014.
    2. SLABÁ, Marie a Roman FIALA. Application of power-interest matrix and influence-attitude matrix in stakeholder mapping of universities. In Dagmar Špalková, Lenka Matějová. Current Trends in Public Sector Research : proceedings of the 18th international conference. Brno: Masarykova univerzita. s. 318-325. ISBN 978-80-210-6611-3. 2014.
    3. SLABÁ, Marie. Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities. In Dagmar Špalková, Lenka Matějová. Current Trends in Public Sector Research : proceedings of the 18th international conference. Brno: Masarykova univerzita. s. 327-334. ISBN 978-80-210-6611-3. 2014.
    4. SLABÁ, Marie, Peter ŠTARCHOŇ a Ivan JÁČ. IDENTIFICATION AND PRIORITIZATION OF KEY STAKEHOLDER GROUPS IN MARKETING COMMUNICATION OF COLLEGES. E+M Ekonomie a Management. Liberec: Technická univerzita v Liberci, roč. 2014, č. 4, s. 101-110. ISSN 1212-3609. 2014.
    5. SLABÁ, Marie. STAKEHOLDER ANALYSIS OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES. In Pavel Jedlička. The International Conference Hradec Economic Days 2014. 1. vydání. Hradec Králové: Gaudeamus. s. 277-283. ISBN 978-80-7435-370-3. 2014.
    6. SLABÁ, Marie. Vliv ekonomické krize na hotelnictví v České republice. In Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu : sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová Brno. s. 204-211. ISBN 978-80-87300-56-5. 2014.

    2013

    1. SLABÁ, Marie. Analysis of usage of subsidies from LFA and SAPS scheme. In Rojík Stanislav. Konkurence : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 239-250. ISBN 978-80-87035-73-3. 2013.
    2. SLABÁ, Marie. Analýza klíčových skupin stakeholderů komerčních subjektů v České Republice. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, roč. 6, č. 2, s. 143-151. ISSN 1805-9112. 2013.
    3. SLABÁ, Marie. Analýza stakeholderů v bankovním sektoru. In FINANCIAL MANAGEMENT OF FIRMS AND FINANCIAL INSTITUTIONS: 9TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PROCEEDINGS. 1. vyd. Ostrava: VŠB - Technical University Ostrava. s. 817-826. ISBN 978-80-248-3172-5. 2013.
    4. SLABÁ, Marie. Argentina’s financial crisis. In Drive your knowledge be a scientist, 9th International Bata Conference : sborník příspěvků. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. s. nestránkováno, 12 s. ISBN 978-80-7454-248-0. 2013.
    5. SLABÁ, Marie. Business plán : studijní skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 180 s. ISBN 978-80-7468-062-5. 2013.
    6. SLABÁ, Marie a Lukáš KUČERA. Development of Capacity of Collective Accommodation Establishments in the Czech Republic and Poland (2003-2011). Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Poznan: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, roč. 6, č. 38, s. 321-332. ISSN 1643-7772. 2013.
    7. SLABÁ, Marie. Evaluation of selected universities websites. In Rojík Stanislav. Konkurence : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 251-262. ISBN 978-80-87035-73-3. 2013.
    8. FIALA, Roman, Jana BORŮVKOVÁ a Marie SLABÁ. Modeling Company Output as a Function of Its Major Inputs. In Čulík, M. FINANCIAL MANAGEMENT OF FIRMS AND FINANCIAL INSTITUTIONS: 9TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PROCEEDINGS. 1. vyd. Ostrava: VSB-TECH UNIV OSTRAVA. s. 156-161. ISBN 978-80-248-3172-5. 2013.
    9. SLABÁ, Marie a Marie HESKOVÁ. Nový přístup k strategii marketingové komunikace s využitím metodiky stakeholder circle. AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd. České Budějovice: VŠERS, Neuveden, č. 2, s. 58-65. ISSN 1214-4967. 2013.
    10. MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ a Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 520 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4. 2013.
    11. VÁCHAL, Jan, Marek VOCHOZKA, Hana DOLEŽALOVÁ, Zita DRÁBKOVÁ, Ivana FALTOVÁ LEITMANOVÁ, Jan HRON, Lenka HRUŠKOVÁ, Petr KALLISTA, Martina KÖNIGOVÁ, Růžena KRNINSKÁ, Tomáš MACÁK, Ludmila OPEKAROVÁ, Marie OUBRECHTOVÁ, Ladislav ROLÍNEK, Jan SEDLÁK, Marie SLABÁ, Vojtěch STEHEL, Jarmila STRAKOVÁ, Dagmar ŠKODOVÁ PARMOVÁ, Petra PÁRTLOVÁ, Ivana TICHÁ, Drahoš VANĚČEK, Jaroslav VRCHOTA a Robert ZEMAN. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 688 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4642-5. 2013.
    12. SLABÁ, Marie. Theoretical aspect of univerzity marketing. In Drive your knowledge be a scientist, 9th International Bata Conference : sborník příspěvků. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. s. nestránkováno, 7 s. ISBN 978-80-7454-248-0. 2013.
    13. SLABÁ, Marie. Vyhodnocení předvýzkumu klíčových skupin stakeholderů vysokých škol. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějoivcích, Neuveden, č. 1, s. 140-157. ISSN 1802-503X. 2013.

    2012

    1. SLABÁ, Marie. Analysis of stakeholders at public universities. In Modern and current trends in the public sector research. ISBN 978-80-210-5715-9. 2012.
    2. SLABÁ, Marie. Analysis of stakeholders at Public Universities. In 16th International Conference on Modern and Current Trends in the Public Sector Research. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 269-277. ISBN 978-80-210-5822-4. 2012.
    3. SLABÁ, Marie a Pavel ROUSEK. Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic. In Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků. 1.vyd. Zlín: Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics. s. nestránkováno, 8 s. ISBN 978-80-7454-013-4. 2012.
    4. SIMOTOVÁ, Vendula a Marie SLABÁ. Inflation and inflation perceptions in the original twelve euro area countries. In Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků. 1.vyd. Zlín: Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics. 8 s. ISBN 978-80-7454-013-4. 2012.
    5. SLABÁ, Marie a Kamila ZELINKOVÁ. Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen. In Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. s. 117-128. ISBN 978-80-7468-049-6. 2012.
    6. SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. 2012.
    7. SLABÁ, Marie. Marketing as a tool of escalation of competitiveness of universities. In Šiška Vladislav. Konkurence : sborník příspěvků. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 143-151. ISBN 978-80-87035-53-5. 2012.
    8. SLABÁ, Marie a Gabriela ŠVEJDOVÁ. Marketing management II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 132 s. ISBN 978-80-87278-74-1. 2012.
    9. SLABÁ, Marie. Marketing models. In Hojdarová Marie, Hanáček Miroslav. Konference – Matematika v ekonomické praxi : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 191-198. ISBN 978-80-87035-62-7. 2012.
    10. SLABÁ, Marie. Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu. In Jaromír Rux; Jiří Šup. Aktuální problémy cestovního ruchu : Nové trendy a technologie v cestovním ruchu : sborník z mezinárodní konference. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 229-234. ISBN 978-80-87035-56-6. 2012.
    11. SLABÁ, Marie. Websites as an effective tool of marketing communication of universities. In Nové trendy 2012 : sborník příspěvků. 1. vyd. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o. s. 233-242. ISBN 978-80-87314-29-6. 2012.

    2011

    1. SLABÁ, Marie a Vendula SIMOTOVÁ. Analýza stakeholderů malých a středních podniků. Logos polytechnikos. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, roč. 2, č. 4, s. 65-75. ISSN 1804-3682. 2011.
    2. SIMOTOVÁ, Vendula a Marie SLABÁ. Euro a konkurenceschopnost. In Hana Vojáčková. Konkurence 2011. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 205-218. ISBN 978-80-87035-36-8. 2011.
    3. SLABÁ, Marie. Internet: Effective tool of marketing communication of universities. In Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 12 s. ISBN 978-80-7454-013-4. 2011.
    4. SLABÁ, Marie. Marketing management I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 156 s. ISBN 978-80-87278-84-0. 2011.
    5. SLABÁ, Marie. Stakeholder management a analýza stakeholderů jako efektivní nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků a organizací. 2011.
    6. SLABÁ, Marie. Vývoj návštěvnosti v hromadných ubytovacích zařízeních. In Regionální rozvoj a cestovní ruch : sborník z konference. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 230-240. ISBN 978-80-87035-44-3. 2011.

    2010

    1. LUŠTICKÝ, Martin, Jan KYSELA a Marie SLABÁ. Evaluation of the Internal Links in the Programme Documents. In New Economic Challenges: 2nd International PhD Students Conference. Brno: Masarykova univerzita. 7 s. ISBN 978-80-210-5111-9. 2010.
    2. SLABÁ, Marie. Marketing educational institutions - history and current situation in the present chaotic market environment. In Infusing Research and Knowledge in South-East Europe. Thessaloniki: South-East European Research Centre. s. 296-313. ISBN 978-960-9416-03-0. 2010.
    3. SLABÁ, Marie. Stakeholder Circle Methodology. In Míková Irena. Sborník příspěvků z vědecké konference doktorandů, studentů magisterského studia a mladých vědeckých pracovníků pořádané na Fakultě managementu VŠE. 1. vyd. Jindřichův Hradec: Oeconomica. s. 84-92. ISBN 978-80-245-1750-6. 2010.

    2009

    1. LUŠTICKÝ, Martin a Marie SLABÁ. Applications of the Strategic Marketing in Regional Programme Documents in Tourism. In PAN-PACIFIC CONFERENCE XXVI - Strategic Innovation Through Collaboration and Convergence. Čína - Shenzhen: Pan-Pacific Business Association. ISBN 1-931649-25-1. 2009.

    2008

    1. SLABÁ, Marie. Analýza konkurenčního trhu vysokých škol manažerskoekonomického zaměření - dílčí výsledky marketingového šetření. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 9 s. ISBN 978-80-7318-663-0. 2008.
    2. SLABÁ, Marie. Public Private Partnership in Tourism. In The Third Annual Conference on Public Policy and Management. Indie – Bnagalore: Indian Institute of Management. 27 s. 2008.

    2007

    1. SLABÁ, Marie a Marie HESKOVÁ. Čtyřicet let od vydání knihy Marketing Management. Marketing inspirations. roč. 1/2, č. 1, 3 s. ISSN 1336-796X. 2007.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 29. 3. 2024 09:44