Informační systém VŠTE

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. BARTEKOVÁ, Mária a Michal KONEČNÝ. Leadership a kreativní průmysl: vysokoškolské učební texty. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, z.ú. (VŠERS), 2024, 90 s. ISBN 978-80-7556-148-0.
      URL
      Název anglicky: Leadership and the Creative Industry: College Textbook
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: leadership; creative Industry; leader; work motivation; business goals; corporate hierarchy; corporate culture; strategic planning; managerial decision-making; innovation; managerial ethics

      Změnila: Ing. Barbora Langšádlová, učo 16591. Změněno: 12. 11. 2024 08:47.
    2. KONEČNÝ, Michal, Yaroslava KOSTIUK, Kristián KALAMEN a Zuzana DZILSKÁ. ONLINE REPUTATION OF AI AND ML SUPPLY CHAIN FIRMS & SOLUTIONS: AN EMPIRICAL STUDY. Online. In Douček P., Sonntag, M., Nedomová, L. IDIMT 2024: Changes to ICT, Management, and Business Processes through AI - 32nd Interdisciplinary Information Management Talks. 32. vyd. Neuveden: Trauner Verlag Universität, 2024, s. 361-368. ISBN 978-3-99151-527-2.
      URL
      Název česky: ONLINE REPUTACE FIREM A ŘESENÍ DODAVATELSKÉHO ŘETĚZCE V SOUVISLOSTI S AI A ML: EMPIRICKÁ STUDIE
      Název anglicky: ONLINE REPUTATION OF AI AND ML SUPPLY CHAIN FIRMS & SOLUTIONS: AN EMPIRICAL STUDY
      RIV: Stať ve sborníku. angličtina. Česká republika.
      Konečný, Michal (703 Slovensko, garant, domácí) -- Kostiuk, Yaroslava (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Corporate reputation; AI; ML; supply chain management; sentimental analysis
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 13. 9. 2024 10:33.
    3. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Michal KONEČNÝ a Mária Kmety BARTEKOVÁ. Reputation Analysis of Selected European and US Brands in the Context of the COVID-19 Pandemic. Online. In Sebastian Kot, Bilal Khalid, Adnan ul Haque. International Conference on Entrepreneurship and Economy in an Era of Uncertainty, EEEU 2023. 3. vyd. Singapur: Springer Nature, 2024, s. 895-915. ISBN 978-981-97-0995-3.
      URL
      Název česky: Analýza reputace vybraných evropských a amerických značek v kontextu pandemie COVID-19
      Název anglicky: Reputation Analysis of Selected European and US Brands in the Context of the COVID-19 Pandemic
      RIV: Stať ve sborníku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko)
      Klíčová slova anglicky: Online reputation; Premium brands; European market; US market; COVID-19; Triple transition
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 24. 10. 2024 14:03.

    2023

    1. POLLÁK, František, Petr MARKOVIČ, Róbert VILLÁGI, Kristián KALAMEN a Michal KONEČNÝ. Issue of Online Reputation of Electric Vehicles - Selected Views and Perspectives in the Context of Interyear Development. Online. 1. vyd. Maribor, Slovinsko: University of Maribor, University Press, 2023, s. 901-918. ISBN 978-961-286-722-5.
      angličtina. Slovinsko.
      Klíčová slova anglicky: reputation management; lowcarbon economy; sustainable development; emerging markets; Slovakia

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 28. 4. 2023 12:37.
    2. KONEČNÝ, Michal, Michal RUSCHAK a Yaroslava KOSTIUK. Online Reputation of Public Charging Stations Operators: An Empirical Study on the Czech Market. Online. In Doucek P., Sonntag M., Nedomova L. IDIMT-2023 New Challenges for ICT and Management. 31. vyd. Linz: Trauner Verlag Universitat, 2023, s. 337-345, 411 s. ISBN 978-3-99151-176-2.
      URL
      RIV/75081431:_____/23:00002590 Stať ve sborníku. angličtina. Rakousko.
      Konečný, Michal (703 Slovensko, garant, domácí) -- Ruschak, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Kostiuk, Yaroslava (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: corporate reputation; Czech Republic; low-carbon mobility; reputation management; sentimental analysis; sustainable development
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 24. 10. 2023 14:41.
    3. CAHA, Zdeněk, Michal KONEČNÝ, Milan TALÍŘ a Michal RUSCHAK. The application of CSR in marketing communication and its potential impact on customer perceived value. Entrepreneurship and Sustainability Issues. Vilnius, Litva: Entrepreneurship and Sustainability Center, 2023, roč. 10, č. 4, s. 223-244. ISSN 2345-0282.
      URL
      RIV/75081431:_____/23:00002560 Článek v odborném periodiku. angličtina. Litva.
      Caha, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí) -- Talíř, Milan (203 Česká republika) -- Ruschak, Michal (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: corporate social responsibility (CSR); customer perceived value (CPV); marketing communication; marketing; value; reputation; performance

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 6. 11. 2023 13:04.

    2022

    1. KONEČNÝ, Michal, Róbert VILÁGI, Yaroslava KOSTIUK a František POLLÁK. Analysis of the Czech Advertising Market and its Main Players. Online. In Zdeněk Caha, Michal Ruschak, Vendula Velková. SHS Web of Conferences, Volume 135 (2022): "International Conference on Entrepreneurial Competencies in a Changing World (ECCW 2021)". 1. vyd. Les Ulis, France: EDP Sciences, 2022, s. nestránkováno, 6 s. ISSN 2261-2424.
      URL
      angličtina. Francie.
      Klíčová slova anglicky: advertising market; investments; internet advertising; strategic management
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 30. 6. 2022 09:43.
    2. GONDEK, Martin, Michal KONEČNÝ, Róbert VILÁGI a Bartłomiej HADASIK. Analysis of the video game industry in the Czech Republic in 2016-2020. Littera Scripta. České Budějovice: VŠTE ČB, 2022, roč. 15/2022, č. 2, s. 7-16, 16 s. ISSN 1805-9112.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002473 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Gondek, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: video games; video game industry; turnover; employment; technology

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 18. 1. 2023 15:57.
    3. KONEČNÝ, Michal, Róbert VILÁGI, Yaroslava KOSTIUK a František POLLÁK. Empirical study of Online Reputation Management of entities in the field of supply and demand chain in Slovakia. Online. In 10 th CLC 2022 - Carpathian Logistics Congress - Conference Proceedings. 1. vyd. Ostrava, Czech Republic: TANGER Ltd., 2022, s. 20-24, 312 s. ISBN 978-80-88365-08-2.
      URL
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Corporate reputation; reputation management; competitiveness; supply and demand chain management; Slovakia
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 2. 1. 2023 12:48.
    4. VILÁGI, Róbert, Michal KONEČNÝ a Michal RUSCHAK. Impact of selected financial indicators on a company's reputation. Entrepreneurship and Sustainability Issues. Vilnius, Lithuania: VšĮ Entrepreneurship and Sustainability Center, 2022, roč. 2022, č. 2, s. 408-417. ISSN 2345-0282.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002486 Článek v odborném periodiku. angličtina. Litva.
      Világi, Róbert (garant) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí) -- Ruschak, Michal (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: financial management; financial indicators; corporate reputation; board size

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 6. 2. 2023 08:36.
    5. KOSÍKOVÁ, Michaela, Michal KONEČNÝ, Yaroslava KOSTIUK, Robert VILÁGI a František POLLÁK. Online reputation management of a selected tourism facility. Online. In Tomas Kliestik. 22th International Scientific Conference - Globalization and Its Socio-Economic Consequences. 1st. Zilina, Slovak Republic: UNIVERSITY OF ZILINA, 2022, s. 725-735, 1624 s. ISBN 978-80-8154-332-6.
      URL
      angličtina. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: reputation management; covid-19; online ratings; reviews; hotel
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 7. 3. 2023 14:31.
    6. KUTOVÁ, Kateřina, Michal KONEČNÝ, Yaroslava KOSTIUK, Róbert VILÁGI a Kristián KALAMEN. Online reputation management of Four Seasons Hotel Prague. Online. In Peter Markovič, Miroslav Tóth. EKONOMIKA, FINANCIE A MANAŽMENT PODNIKU XVI. ZBORNÍK VEDECKÝCH STATÍ pri príležitosti Týždňa vedy a techniky (2022). XVI. Bratislava, Slovensko: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2022, s. 179-190. ISBN 978-80-225-4992-9.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002474 Stať ve sborníku. angličtina. Slovensko.
      Kutová, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí) -- Kostiuk, Yaroslava (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: tourism; online reputation management; review; reputation; hotel; Four Seasons Hotel Prague
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 23. 1. 2023 13:28.
    7. KONEČNÝ, Michal, Yaroslava KOSTIUK a Michal RUSCHAK. ONLINE REPUTATION OF BUSINESS ENTITIES FROM THE FIELD OF SUPPLY CHAIN: AN EMPIRICAL STUDY ON THE CZECH MARKET. In Gerhard Chroust, Petr Doucek, Václav Oškrdal. IDIMT 2022 - Digitalization of Society, Business and Management in a Pandemic: 30th Interdisciplinary Information Management Talks, 2022; Praha, 07. 09. - 09.09. 2022. 51. vyd. Linz, Austria: TRAUNER Verlag + Buchservice GmbH, 2022, s. 251-256. ISBN 978-3-99113-758-0.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002416 Stať ve sborníku. angličtina. Rakousko.
      Konečný, Michal (703 Slovensko, garant, domácí) -- Kostiuk, Yaroslava (703 Slovensko, domácí) -- Ruschak, Michal (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Corporate reputation; development; reputation management; competitiveness; supply chain management; Czech Republic
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 17. 10. 2022 08:47.
    8. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Michal KONEČNÝ. Return to the New Normal: Empirical Analysis of Changes in E-Consumer Behavior during the COVID-19 Pandemic. Behavioral Sciences. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 12/2022, č. 3, s. 1-19, 20 s. ISSN 2076-328X.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002420 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: consumer behavior; social networks; Facebook; COVID-19; social distancing

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 19:57.

    2021

    1. POLLÁK, František, Roman VAVREK, Jan VÁCHAL, Peter MARKOVIČ a Michal KONEČNÝ. Analysis of Digital Customer Communities in terms of their interactions during the first wave of the COVID-19 pandemic. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society. Varšava, Polsko: Sciendo, 2021, roč. 16/2021, č. 2, s. 134-151. ISSN 2069-8887.
      URL
      RIV/75081431:_____/21:00002115 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Vavrek, Roman (203 Česká republika) -- Váchal, Jan (703 Slovensko, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: e-commerce; e-shop; market competitiveness; lockdown; Facebook; Czech Republic

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 12. 8. 2021 07:18.
    2. POLLÁK, František a Michal KONEČNÝ. Analysis of E-Consumer Behaviour – Selected Findings from an Analysis of Czech E-Shops and their Customers during the Global Pandemic. Online. In Zdeněk Caha, Michal Ruschak, Vendula Velková. " SHS Web Conf. Volume 90, 2021: International Conference on Entrepreneurial Competencies in a Changing World (ECCW 2020)". 1. vyd. Les Ulis, France: EDP Sciences, 2021, s. nestránkováno, nestránkov.
      URL
      angličtina. Francie.
      Klíčová slova anglicky: e-commerce; Facebook; COVID-19; customer interactions; consumer behaviour; lockdown; pandemic
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 2. 1. 2023 15:11.
    3. POLLÁK, František, Peter DORČÁK, Peter MARKOVIČ, Róbert VILÁGI a Michal KONEČNÝ. Analysis of selected characteristics of e-consumer behavior of Slovaks during the first wave of the Covid-19 pandemic. Online. In Doucek P., Chroust G., Oskrdal V. IDIMT-2021 - Pandemics: Impacts, Strategies and Responses (29th Interdisciplinary Information Management Talks - Pandemics: Impacts, Strategies and Responses, 29th Interdisciplinary Information Management Talks, Sept. 1–3, 2021, Kutná Hora, Czech Republic). 1. vyd. Linec, Rakousko: Johannes Kepler Universitat Linz, 2021, s. 299-306, 495 s. ISBN 978-3-99113-261-5.
      URL
      RIV/75081431:_____/21:00002142 Stať ve sborníku. angličtina. Rakousko.
      Pollák, František (garant) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: COVID-19; E-commerce; Pandemic; Slovakia; Smart supply chain; Social networks
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 10. 9. 2021 09:45.
    4. KONEČNÝ, Michal, Róbert VILÁGI, Yaroslava KOSTIUK a Zuzana JAKUBOVÁ. Importance of Monitoring the Changes in Management in Virtual World of Internet and Social Networks in the Era of Web 2.0. 1. vyd. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, Vydavateľstvo EKONÓM, 2021, 225 s. ISBN 978-80-225-4858-8.
      URL
      RIV/75081431:_____/21:00002330 Účelové publikace. angličtina. Slovensko.
      Konečný, Michal (703 Slovensko, garant, domácí) -- Kostiuk, Yaroslava (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: management; social networks; web 2.0

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 23. 5. 2022 14:46.
    5. POLLÁK, František, Michal KONEČNÝ a Deniss ŠČEULOVS. Innovations in the Management of E-Commerce: Analysis of Customer Interactions during the COVID-19 Pandemic. Sustainability. Basilej, Švýcarsko: MDPI AG, 2021, roč. 13, č. 14, s. nestránkováno, 22 s. ISSN 2071-1050.
      URL
      RIV/75081431:_____/21:00002120 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: innovation; management; e-shop; social network; facebook; pandemic; e-consumer behavior; Czech Republic; Latvia; regional development

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 19. 8. 2021 07:38.
    6. VILAGI, Robert, Michal KONEČNÝ a František POLLÁK. Transformation of communication policy of Slovak companies. Online. In Dana Hrušovská, Mária Kmety Barteková, Monika Raková, Mária Trúchliková. " SHS Web Conf. Volume 115, 2021: 18 th International Scientific Conference Current Problems of the Corporate Sector 2021". 1. vyd. Les Ulis, France: EDP Sciences, 2021, s. nestránkováno, nestránkov.
      URL
      angličtina. Francie.
      Klíčová slova anglicky: innovations; communication; Internet; Slovakia; competitiveness
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 2. 1. 2023 15:53.

    2020

    1. KONEČNÝ, Michal, Róbert VILÁGI a František POLLÁK. Reputation Management in Terms of Selected Assessment and Measurement Tools. Online. In Peter Markovič a Miroslav Tóth. Ekonomika, financie a manažment XIV.: Zborník vedeckých statí pri príležitosti Týždňa vedy a techniky 2020, Bratislava, 9. - 15. 11. 2020. Bratislava: EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE, FAKULTA PODNIKOVÉHO MANAŽMENTU, 2020, s. 290 - 300. ISBN 978-80-225-4763-5.
      Název česky: Reputační management - vybrané metody hodnocení a měřící nástroje
      angličtina. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: reputation; reputation management; image
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Změněno: 17. 12. 2020 14:05.
Zobrazeno: 22. 11. 2024 21:33