2010
Znalosti a kompetence vysokého profesního vzdělávání - faktor konkurenceschopnosti národních ekonomik
VÁCHAL, Jan, Zdeněk RAAB, Jarmila STRAKOVÁ a Gabriela ŠVEJDOVÁZákladní údaje
Originální název
Znalosti a kompetence vysokého profesního vzdělávání - faktor konkurenceschopnosti národních ekonomik
Název anglicky
Knowledge and skills of high professional education: factor in the competitiveness of national economies
Autoři
VÁCHAL, Jan, Zdeněk RAAB, Jarmila STRAKOVÁ a Gabriela ŠVEJDOVÁ
Vydání
1. vyd. Jihlava, Konkurence - teoretické a praktické aspekty : sborník příspěvků z pracovní konference s mezinárodní účastí, 8 s. 2010
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87035-30-6
Klíčová slova česky
kreativita; kompetenční požadavky; znalostní generace manažerů; akční kompetence; kreativní inteligence
Klíčová slova anglicky
Creativity; Competency Requirements; Knowledge Generation of Managers; Action Competence
Změněno: 22. 3. 2012 15:39, Věra Kostková
V originále
V příspěvku jsou vymezeny základní trendy znalostních a kompetenčních požadavků na absolventy vysokých škol se specifikací na profesní bakalářské programy. Provedena je charakteristika kvalitativních změn v náplni práce manažerů a zohledněny jsou i nové aspekty ve fungování podnikatelských subjektů v tržní a globalizující se ekonomice. Pozornost je věnována zejména akčním kompetencím a vytváření tzv. kreativní inteligence, jejíž význam výrazně narůstá a měla by být komparativní výhodou profesně orientovaných bakalářských studijních programů. Závěrem jsou prezentovány výsledky z dotazníkového šetření vybraných psychologicko-diagnostických a motivačních parametrů u studentů VOŠ a studentů bakalářských programů v Českých Budějovicích.
Anglicky
There are determinated basic general tendencies of knowledges and competencies requierements on graduates of universities with the specifications on profession baccalaureate programs in this report. The qualitative change characteristics was effected in the scope of employment managers and there were also made some provision for new aspects in entrepreneurial subjects in market and globalization economy behaviour. Attention is devoted especially to action competencies and to generation so - called creative financing intelligence, whose meaning dramatically accumulates and it should be comparative advantage of professional oriented baccalaureate study programmes. In fine are presented records from questionnaire disquisition of choosen psychologically- diagnostic and motivational parameters by VOS students and students of baccalaureate programmes in České Budějovice.