D 2010

Znalosti a kompetence vysokého profesního vzdělávání - faktor konkurenceschopnosti národních ekonomik

VÁCHAL, Jan, Zdeněk RAAB, Jarmila STRAKOVÁ a Gabriela ŠVEJDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Znalosti a kompetence vysokého profesního vzdělávání - faktor konkurenceschopnosti národních ekonomik

Název anglicky

Knowledge and skills of high professional education: factor in the competitiveness of national economies

Autoři

VÁCHAL, Jan, Zdeněk RAAB, Jarmila STRAKOVÁ a Gabriela ŠVEJDOVÁ

Vydání

1. vyd. Jihlava, Konkurence - teoretické a praktické aspekty : sborník příspěvků z pracovní konference s mezinárodní účastí, 8 s. 2010

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-30-6

Klíčová slova česky

kreativita; kompetenční požadavky; znalostní generace manažerů; akční kompetence; kreativní inteligence

Klíčová slova anglicky

Creativity; Competency Requirements; Knowledge Generation of Managers; Action Competence

Štítky

Změněno: 22. 3. 2012 15:39, Věra Kostková

Anotace

V originále

V příspěvku jsou vymezeny základní trendy znalostních a kompetenčních požadavků na absolventy vysokých škol se specifikací na profesní bakalářské programy. Provedena je charakteristika kvalitativních změn v náplni práce manažerů a zohledněny jsou i nové aspekty ve fungování podnikatelských subjektů v tržní a globalizující se ekonomice. Pozornost je věnována zejména akčním kompetencím a vytváření tzv. kreativní inteligence, jejíž význam výrazně narůstá a měla by být komparativní výhodou profesně orientovaných bakalářských studijních programů. Závěrem jsou prezentovány výsledky z dotazníkového šetření vybraných psychologicko-diagnostických a motivačních parametrů u studentů VOŠ a studentů bakalářských programů v Českých Budějovicích.

Anglicky

There are determinated basic general tendencies of knowledges and competencies requierements on graduates of universities with the specifications on profession baccalaureate programs in this report. The qualitative change characteristics was effected in the scope of employment managers and there were also made some provision for new aspects in entrepreneurial subjects in market and globalization economy behaviour. Attention is devoted especially to action competencies and to generation so - called creative financing intelligence, whose meaning dramatically accumulates and it should be comparative advantage of professional oriented baccalaureate study programmes. In fine are presented records from questionnaire disquisition of choosen psychologically- diagnostic and motivational parameters by VOS students and students of baccalaureate programmes in České Budějovice.