J 2009

Online výuka jako komplexní výuková metoda

HRUŠKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Online výuka jako komplexní výuková metoda

Name (in English)

Online Learning as a Complex Educational Method

Authors

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, 2009, 1214-4967

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/09:00000203

Keywords in English

tuition; educational style; strategy; complex educational methods; online learning

Tags

RIV10MSM

Tags

Reviewed
Změněno: 14/4/2010 12:59, Mgr. Lenka Bejlková

Abstract

ORIG EN

V originále

Jednou z komplexních výukových metod je výuka podporovaná počítačem. Studentovy funkce ve výuce se změnily ve směru větší otevřenosti k technickým inovacím, které student v terciární sféře výuky přijímá se samozřejmostí a vstřícností. Moderní didaktická technika a zvláště počítače vytváří pro studenty bohatší senzorický prostor pro přijímání a zpracování informací. V procesu pedagogické interakce a komunikace se technika stává stále více prostředníkem mezi učitelem a studentem, ale neměla by nikdy nahradit mezilidské kontakty, oslabovat a ochuzovat sociální vazby.

In English

Computer education is one of the complex educational methods. Students' functions have changed in education in a way of a bigger openness to the technical innovation, which the student of the tertiary educational sphere considers obvious and open. Modern didactic technology, especially computers, make a richer sensorial place for accepting and processing information. In the process of teaching interaction and communication, the technology becomes still more a mediator between a teacher and a student but it should never replace interpersonal contacts, weaken and deplete social relations.
Displayed: 5/11/2024 17:22