J 2009

Vzdělání - statek soukromý nebo veřejný

OPEKAROVÁ, Ludmila, Petr MULAČ and Jiří TUČEK

Basic information

Original name

Vzdělání - statek soukromý nebo veřejný

Name (in English)

Education - public goods or private goods

Authors

OPEKAROVÁ, Ludmila (203 Czech Republic, guarantor), Petr MULAČ (203 Czech Republic) and Jiří TUČEK (203 Czech Republic)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/09:00000182

Keywords in English

tertiary education - public goods - private goods - object criteria evaluation

Tags

Změněno: 19/4/2010 08:46, Mgr. Lenka Bejlková

Abstract

V originále

Model terciárního vzdělávání hledá konsensus z hlediska optimálního fungování tohoto sektoru, zejména nastavením objektivních kritérií hodnocení, efektivnějším rozložení veřejných zdrojů nebo dosažením vyšší kvality respektující tržní prostředí. Komplexnějšího pohledu lze dosáhnout analýzou prostředí veřejného a soukromého sektoru.

In English

The type of tertiary education have found consensus with the view of the optimal function this segment, especially adjusting objective criteria evaluation, more effective distribution of public sources or induction of higher quality which is respecting market world. From the total view , we may get with analysis public world or private segment.