J 2024

Factors determining the implementation of corporate social responsibility in the SME segment in the V4 region

ZVARÍKOVÁ, Katarina, Zdenka MUSOVÁ, Zuzana ROWLAND and Renata SKYPALOVÁ

Basic information

Original name

Factors determining the implementation of corporate social responsibility in the SME segment in the V4 region

Name in Czech

Faktory určující implementaci společenské odpovědnosti firem v segmentu malých a středních podniků v regionu V4

Authors

ZVARÍKOVÁ, Katarina (guarantor), Zdenka MUSOVÁ, Zuzana ROWLAND (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Renata SKYPALOVÁ

Edition

Equilibrium-Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, Polsko, INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2024, 1689-765X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Impact factor

Impact factor: 5.700 in 2022

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

UT WoS

001402001700007

Keywords (in Czech)

společenská odpovědnost podniků; malé a střední podniky; Region V4; určující faktory

Keywords in English

corporate social responsibility; small and medium-sized enterprises; V4 region; determin-ing factors
Změněno: 4/2/2025 08:05, Ing. Barbora Langšádlová

Abstract

V originále

Although experts emphasise the indisputable importance and influ-ence of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the economy, many authors highlight the need for further development of the corporate social responsibility (CSR) concept within the context of SMEs. Most empirical studies focus on the perception of CSR from the perspec- tive of customers, employees, or other stakeholders, while the perspective of entrepreneurs remains largely unexplored.

In Czech

Přestože odborníci zdůrazňují nesporný význam a vliv malých a středních podniků (MSP) v ekonomice, mnozí autoři zdůrazňují potřebu dalšího rozvoje konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) v kontextu MSP. Většina empirických studií se zaměřuje na vnímání CSR z pohledu zákazníků, zaměstnanců nebo jiných zainteresovaných stran, zatímco perspektiva podnikatelů zůstává z velké části neprozkoumaná.

Files attached

Factors_determining_the_implementation_of_corporate_social_responsibility_in_the_SME_segment_in_the_V4_region.pdf
Request the author's version of the file