Detailed Information on Publication Record
2024
Factors determining the implementation of corporate social responsibility in the SME segment in the V4 region
ZVARÍKOVÁ, Katarina, Zdenka MUSOVÁ, Zuzana ROWLAND and Renata SKYPALOVÁBasic information
Original name
Factors determining the implementation of corporate social responsibility in the SME segment in the V4 region
Name in Czech
Faktory určující implementaci společenské odpovědnosti firem v segmentu malých a středních podniků v regionu V4
Authors
ZVARÍKOVÁ, Katarina (guarantor), Zdenka MUSOVÁ, Zuzana ROWLAND (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Renata SKYPALOVÁ
Edition
Equilibrium-Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, Polsko, INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2024, 1689-765X
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Impact factor
Impact factor: 5.700 in 2022
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS
001402001700007
Keywords (in Czech)
společenská odpovědnost podniků; malé a střední podniky; Region V4; určující faktory
Keywords in English
corporate social responsibility; small and medium-sized enterprises; V4 region; determin-ing factors
Změněno: 4/2/2025 08:05, Ing. Barbora Langšádlová
V originále
Although experts emphasise the indisputable importance and influ-ence of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the economy, many authors highlight the need for further development of the corporate social responsibility (CSR) concept within the context of SMEs. Most empirical studies focus on the perception of CSR from the perspec- tive of customers, employees, or other stakeholders, while the perspective of entrepreneurs remains largely unexplored.
In Czech
Přestože odborníci zdůrazňují nesporný význam a vliv malých a středních podniků (MSP) v ekonomice, mnozí autoři zdůrazňují potřebu dalšího rozvoje konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) v kontextu MSP. Většina empirických studií se zaměřuje na vnímání CSR z pohledu zákazníků, zaměstnanců nebo jiných zainteresovaných stran, zatímco perspektiva podnikatelů zůstává z velké části neprozkoumaná.