J
2023
THE SIGNIFICANT FACTORS OF SUSTAINABILITY OF SME IN THE V4 COUNTRIES
KOZUBIKOVA, Ludmila, Jan KUBALEK, Zuzana ROWLAND and Lubomir PALCAK
Basic information
Original name
THE SIGNIFICANT FACTORS OF SUSTAINABILITY OF SME IN THE V4 COUNTRIES
Name in Czech
VÝZNAMNÉ FAKTORY UDRŽITELNOSTI MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ V ZEMÍCH V4
Authors
KOZUBIKOVA, Ludmila (guarantor), Jan KUBALEK,
Zuzana ROWLAND (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lubomir PALCAK
Edition
TRANSFORMATIONS IN BUSINESS & ECONOMICS, Litva, VILNIUS UNIV, 2023, 1648-4460
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Lithuania
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
malé a střední podniky; trvale udržitelný růst; ekonomické faktory; sociální dopady; faktory životního prostředí; obchodní optimismus
Keywords in English
small and middle-sized enterprises; permanently sustainable growth; economic factors; social impacts; the factors of environment; business optimism
V originále
The aim of the paper was to define, quantify and compare the significant attributes of sustainability of SMEs in V4 countries. Within the empirical research, which analysed a sample of 1.398 respondents and took place in V4 countries, we examined the significant attributes of sustainability of SMEs that had been defined by a statement and the SMEs had taken their attitude to them. The validity of statistical hypotheses was proved by chi- square and Z-score. The outcomes of the research confirmed that SMEs quite intensely perceive the social significance of permanently sustainable business activities in this region.
In Czech
Cílem příspěvku bylo definovat, kvantifikovat a porovnat významné atributy udržitelnosti malých a středních podniků v zemích V4. V rámci empirického výzkumu, který analyzoval vzorek 1 398 respondentů a probíhal v zemích V4, jsme zkoumali významné atributy udržitelnosti malých a středních podniků, které byly definovány výrokem a malé a střední podniky k nim zaujaly svůj postoj. Platnost statistických hypotéz byla prokázána pomocí chí-kvadrát a Z-skóre. Výsledky výzkumu potvrdily, že malé a střední podniky poměrně intenzivně vnímají společenský význam trvale udržitelných podnikatelských aktivit v tomto regionu.
Displayed: 23/12/2024 11:03