KOLLMANN, Jaroslav, Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA and Daniel CHAMRADA. ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES. Entrepreneurship and Sustainability Issues. Vilnius, Lithuania: Entrepreneurship and Sustainability Center, 2024, vol. 11, No 4, p. 135-153. ISSN 2345-0282.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES
Name in Czech EKO-MARKETING A KONKURENČNÍ STRATEGIE PODNIKŮ - PŘEHLED VÝSLEDKŮ VÝZKUMU ENERGETICKÝCH SPOLEČNOSTÍ
Authors KOLLMANN, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA and Daniel CHAMRADA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Entrepreneurship and Sustainability Issues, Vilnius, Lithuania, Entrepreneurship and Sustainability Center, 2024, 2345-0282.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Lithuania
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS 001250847500009
Keywords (in Czech) ekologický marketing; konkurenční strategie; energetické společnosti; náklady společnosti
Keywords in English eco-marketing; competitive strategies; energy companies; company's costs
Tags PRI_a, RIV24, WOS
Changed by Changed by: Barbora Kroupová, učo 25655. Changed: 11/9/2024 08:28.
Abstract
"This study examines the significant impact of eco-marketing in the energy sector when environmental sustainability is paramount. By implementing a diagnostic survey approach, we examined the feedback provided by 1025 firms pertaining to eight crucial energy sectors. The results of our research show that incorporating eco-marketing into competitive tactics is acknowledged and has a considerable and varied effect on pricing, sales, and operational expenses. These observations emphasise the dual function of eco-marketing in enhancing industrial competitiveness and promoting sustainability objectives. It provides a strategic framework for energy companies as they shift towards environmentally friendly practices."
Abstract (in Czech)
"Tato studie zkoumá významný dopad ekologického marketingu v odvětví energetiky, kde je nejdůležitější environmentální udržitelnost. Pomocí diagnostického průzkumu jsme zkoumali zpětnou vazbu poskytnutou 1025 firmami, která se týkala osmi klíčových energetických odvětví. Výsledky našeho výzkumu ukazují, že začlenění eko-marketingu do konkurenční taktiky je uznáváno a má značný a různorodý vliv na ceny, prodej a provozní náklady. Tato pozorování zdůrazňují dvojí funkci eko-marketingu při zvyšování konkurenceschopnosti průmyslu a podpoře cílů udržitelnosti. Poskytují strategický rámec pro energetické společnosti při jejich přechodu na postupy šetrné k životnímu prostředí. "
PrintDisplayed: 12/9/2024 01:20