J 2024

ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES

KOLLMANN, Jaroslav, Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA a Daniel CHAMRADA

Základní údaje

Originální název

ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES

Název česky

EKO-MARKETING A KONKURENČNÍ STRATEGIE PODNIKŮ - PŘEHLED VÝSLEDKŮ VÝZKUMU ENERGETICKÝCH SPOLEČNOSTÍ

Autoři

KOLLMANN, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí), Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA a Daniel CHAMRADA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Entrepreneurship and Sustainability Issues, Vilnius, Lithuania, Entrepreneurship and Sustainability Center, 2024, 2345-0282

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Litva

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

UT WoS

001250847500009

Klíčová slova česky

ekologický marketing; konkurenční strategie; energetické společnosti; náklady společnosti

Klíčová slova anglicky

eco-marketing; competitive strategies; energy companies; company's costs

Štítky

Změněno: 11. 9. 2024 08:28, Barbora Kroupová

Anotace

V originále

"This study examines the significant impact of eco-marketing in the energy sector when environmental sustainability is paramount. By implementing a diagnostic survey approach, we examined the feedback provided by 1025 firms pertaining to eight crucial energy sectors. The results of our research show that incorporating eco-marketing into competitive tactics is acknowledged and has a considerable and varied effect on pricing, sales, and operational expenses. These observations emphasise the dual function of eco-marketing in enhancing industrial competitiveness and promoting sustainability objectives. It provides a strategic framework for energy companies as they shift towards environmentally friendly practices."

Česky

"Tato studie zkoumá významný dopad ekologického marketingu v odvětví energetiky, kde je nejdůležitější environmentální udržitelnost. Pomocí diagnostického průzkumu jsme zkoumali zpětnou vazbu poskytnutou 1025 firmami, která se týkala osmi klíčových energetických odvětví. Výsledky našeho výzkumu ukazují, že začlenění eko-marketingu do konkurenční taktiky je uznáváno a má značný a různorodý vliv na ceny, prodej a provozní náklady. Tato pozorování zdůrazňují dvojí funkci eko-marketingu při zvyšování konkurenceschopnosti průmyslu a podpoře cílů udržitelnosti. Poskytují strategický rámec pro energetické společnosti při jejich přechodu na postupy šetrné k životnímu prostředí. "

Přiložené soubory

separat_-_Kollmann__Chamrada__IDUPS24020_.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru