2024
ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES
KOLLMANN, Jaroslav, Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA a Daniel CHAMRADAZákladní údaje
Originální název
ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES
Název česky
EKO-MARKETING A KONKURENČNÍ STRATEGIE PODNIKŮ - PŘEHLED VÝSLEDKŮ VÝZKUMU ENERGETICKÝCH SPOLEČNOSTÍ
Autoři
KOLLMANN, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí), Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA a Daniel CHAMRADA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Entrepreneurship and Sustainability Issues, Vilnius, Lithuania, Entrepreneurship and Sustainability Center, 2024, 2345-0282
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
001250847500009
Klíčová slova česky
ekologický marketing; konkurenční strategie; energetické společnosti; náklady společnosti
Klíčová slova anglicky
eco-marketing; competitive strategies; energy companies; company's costs
Změněno: 11. 9. 2024 08:28, Barbora Kroupová
V originále
"This study examines the significant impact of eco-marketing in the energy sector when environmental sustainability is paramount. By implementing a diagnostic survey approach, we examined the feedback provided by 1025 firms pertaining to eight crucial energy sectors. The results of our research show that incorporating eco-marketing into competitive tactics is acknowledged and has a considerable and varied effect on pricing, sales, and operational expenses. These observations emphasise the dual function of eco-marketing in enhancing industrial competitiveness and promoting sustainability objectives. It provides a strategic framework for energy companies as they shift towards environmentally friendly practices."
Česky
"Tato studie zkoumá významný dopad ekologického marketingu v odvětví energetiky, kde je nejdůležitější environmentální udržitelnost. Pomocí diagnostického průzkumu jsme zkoumali zpětnou vazbu poskytnutou 1025 firmami, která se týkala osmi klíčových energetických odvětví. Výsledky našeho výzkumu ukazují, že začlenění eko-marketingu do konkurenční taktiky je uznáváno a má značný a různorodý vliv na ceny, prodej a provozní náklady. Tato pozorování zdůrazňují dvojí funkci eko-marketingu při zvyšování konkurenceschopnosti průmyslu a podpoře cílů udržitelnosti. Poskytují strategický rámec pro energetické společnosti při jejich přechodu na postupy šetrné k životnímu prostředí. "