J 2024

IMPACT OF DIGITALISATION ON COMPANIES' PERFORMANCE DURING COVID-19

TALÍŘ, Milan a Ekaterina CHYTILOVÁ

Základní údaje

Originální název

IMPACT OF DIGITALISATION ON COMPANIES' PERFORMANCE DURING COVID-19

Název česky

DOPAD DIGITALIZACE NA VÝKONNOST PODNIKŮ V OBDOBÍ COVID-19

Autoři

TALÍŘ, Milan (203 Česká republika, garant) a Ekaterina CHYTILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Entrepreneurship and Sustainability Issues, Vilnius, Litva, Entrepreneurship and Sustainability Center, 2024, 2345-0282

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Litva

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

UT WoS

001250847500016

Klíčová slova česky

obecné řízení; řízení nevládních organizací; metody výzkumu; podnikové procesy

Klíčová slova anglicky

general management; management of non-government organisations; research methods; business processes

Štítky

RIV24, STR_s, WOS
Změněno: 9. 8. 2024 10:47, Barbora Kroupová

Anotace

ORIG CZ

V originále

The main objective of this paper is to investigate how different digitalisation measures have affected business performance in Czech companies during the pandemic. A questionnaire survey of Czech companies from various business sectors was used for data collection. The sample was defined randomly based on voluntary completion. For testing the hypotheses, the instruments used were one-factor ANOVA, Pearson Chi-square test. The study determines the digitalisation measures used and the change in the level of digitalisation of business processes. It provides an overview of the short-term impact of the measures on business performance. It confirmed the link between the growth in the level of digitalisation of external communication and the business sector (for industrial enterprises). Confirmed the association between the digitalisation of product offerings and service measures) and the level of digitalisation of marketing, the level of the website, the education and training of staff (measures), and the level of external communication. The association between the measures taken and the enterprise's financial situation during the pandemic was not confirmed. The results are limited to the Czech environment and the pandemic period. Due to how the sample is defined, insights regarding the wholesale and retail sectors are inconclusive. The study does not take into account long-term follow-up of changes.

Česky

Hlavním cílem tohoto článku je prozkoumat, jak různá digitalizační opatření ovlivnila výkonnost českých podniků během pandemie. Ke sběru dat bylo použito dotazníkové šetření v českých podnicích z různých odvětví podnikání. Vzorek byl definován náhodně na základě dobrovolného vyplnění. Pro testování hypotéz byly použity nástroje jednofaktorová ANOVA, Pearsonův chí-kvadrát test. Studie zjišťuje používaná opatření digitalizace a změnu úrovně digitalizace podnikových procesů. Poskytuje přehled o krátkodobém dopadu opatření na výkonnost podniku. Potvrdila souvislost mezi růstem úrovně digitalizace externí komunikace a podnikatelským sektorem (u průmyslových podniků). Potvrdila souvislost mezi digitalizací nabídky produktů a opatřeními v oblasti služeb) a úrovní digitalizace marketingu , úrovní webových stránek , vzděláváním a školením zaměstnanců ( opatření) a úrovní externí komunikace . Nepotvrdila se souvislost mezi přijatými opatřeními a finanční situací podniku během pandemie. Výsledky jsou omezeny na české prostředí a období pandemie. Vzhledem ke způsobu vymezení vzorku jsou poznatky týkající se velkoobchodu a maloobchodu neprůkazné. Studie nezohledňuje dlouhodobé sledování změn.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 02:45