J 2009

Trvale udržitelný rozvoj v maloobchodě

MULAČOVÁ, Věra a Ludmila OPEKAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Trvale udržitelný rozvoj v maloobchodě

Název anglicky

Sustainability In Retail

Autoři

MULAČOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant) a Ludmila OPEKAROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, 2009, 1214-4967

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/09:00000175

Klíčová slova česky

udržitelný rozvoj; maloobchod; výukové moduly

Klíčová slova anglicky

sustainability; retail; learning modules

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2010 12:24, Mgr. Lenka Bejlková

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je seznámit odbornou veřejnost s výsledky mezinárodního projektu Leonadro da Vinci s názvem "Education for Sustainability and Environment for Retail". Tento projekt probíhající v letech 2007 - 2009 akcentoval význam společenské odpovědnosti obchodních firem a environmentálního přístupu v jejich podnikání a vytvořil základ vzdělávacích přístupů k uvedené problematice jak v zapojených vzdělávacích institucích, tak v obchodních firmách při využití moderních výukových metod. Přidanou hodnotou projektu je shromáždění příkladů dobré praxe ze šesti zapojených zemí, navázání dlouhodobých kontaktů se zahraničními partnery a spolupráci s Zentrale fűr Berufsbildung im Einzelhandel Berlin, která umožní pracovníkům katedry ekonomiky a financí VŠTE v Českých Budějovicích pokračovat v implementaci problematiky trvale udržitelného rozvoje do výuky.

Anglicky

The main goal of the contribution is to make general public acquainted with results of international Leonardo da Vinci Project "Education for Sustainability and Environment for Retail". The project was focused on importance of corporate social responsibility and environmental management and established operating principles for implementing this theory into education activities of institutions from six European countries involved in project. New e-learning modules oriented to sustainability and environment in retail were created s tested. Project's added value is best practice collection from all of partners' retail businesses. New partners and cooperation with Zentrale fűr Berufsbildung im Einzelhandel in Berlin enable lecturers of department business and finance of VŠTE in České Budějovice to follow up their education activities and implement modules as an optional part of study programme.