V originále
Problém veřejných služeb je v teoretické rovině řešen v pracích významných autorů. Tato otázka je však nejen teoretická ale i praktická. Dokazuje to i případ nových členských zemí středoevropského regionu. Jedním z aktuálních problémů, před nimiž tyto země stojí, je kvalitní, efektivní a transparentní veřejné obstarávání municipálních služeb. Obecně je možné říci, že efektivnost poskytování veřejných služeb ovlivňuje řada objektivních a subjektivních faktorů. Objektivní faktory jsou relativně nezávislé na lidském činiteli – na jeho připravenosti, manažerských schopnostech apod. Subjektivní faktory pak přímo souvisejí s připraveností lidského činitele.
In English
The problem of public services is theoretically solved in the works of prominent authors. This question is not only theoretical but also practical. This is evidenced by the case of new member countries of the Central region. One of the current problems facing the country today is high quality, efficient and transparent public procurement of municipal services. Generally, the efficiency of public services are affected by many objective and subjective factors. Objective factors are relatively independent of the human factor - on his readiness, managerial skills, etc. Subjective factors were directly related to the readiness of the human factor.