FRISCHER, Robert, Zdeněk PRAVDA a Vít PREČAN. Mobilní autonomní solární nabíjecí stanice. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mobilní autonomní solární nabíjecí stanice
Název anglicky Mobile autonomous solar charging station
Autoři FRISCHER, Robert, Zdeněk PRAVDA a Vít PREČAN.
Vydání 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Technicky realizované výsledky (prototyp, funkční vzorek)
Obor 20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova anglicky charging station;
Technické parametry Napájení alternativní: Rozvodná energetická síť Napájení primární: Fotovoltaické pole panelů Nominální napětí: 850 V Výkon FV elektrárny: 8 kW Maximální příkon FV: 30 kW Nabíjení elektrovozidel: Ano, integrovaná nabíječka Platební brána: Ano, propojená s interním systémem Kapacita akumulátorů: 154 kWh Úložný prostor: Ano, až ½ kontejneru
Změnil Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 10. 11. 2023 14:11.
Anotace
Jedná se o zařízení, které v sobě integruje alternativní zdroj energie, akumulátor energie, řízení lokálního energetického systému a nabíjecí stanici pro elektromobily. Celý systém je umístěn v unifikovaném kontejneru a je tedy velmi snadno přemístitelný do libovolné lokality. Cílem systému je vytvořit nabíjecí místo pro elektromobily i tam, kde to z technických důvodů není možné, jako například okolo dálnic (nepřítomnost silových zdrojů energie), v odlehlých oblastech, v oblastech s méně rozvinutou energetickou sítí apod. Prototyp mobilní autonomní solární nabíjecí stanice obsahuje fotovoltaickou elektrárnu, skládací konstrukci pro FV panely v oblasti střechy kontejneru, obvody pro nabíjení akumulátorů, akumulátorovou baterii na bázi lithium železo-fosfátových akumulátorů, střídač pro vlastní elektrickou rozvodnou síť a nabíjecí stanici pro elektrovozidla. Akumulátorová baterie má běžnou kapacitu 154 kWh, ale je možné její kapacitou rozšířit až na dvojnásobek a zvětšit tak potenciál nabíjecí stanice na úkor skladu pro uložení FV panelů při převozu.
Anotace anglicky
It is a device that integrates an alternative energy source, energy storage, local energy system management and a charging station for electric vehicles. The entire system is housed in a unified container and is therefore very easy to relocate to any location. The aim of the system is to create a charging point for electric vehicles even where this is not possible for technical reasons, such as around motorways (absence of power sources), in remote areas, in areas with a less developed power grid, etc. The prototype of the mobile autonomous solar charging station includes a photovoltaic power plant, a foldable structure for PV panels in the roof area of the container, battery charging circuits, a battery pack based on lithium iron phosphate batteries, an inverter for its own power grid and a charging station for electric vehicles. The battery pack has a normal capacity of 154 kWh, but can be expanded up to twice its capacity to increase the potential of the charging station at the expense of storage for storing PV panels during transport.
VytisknoutZobrazeno: 3. 6. 2024 04:01